Perejil

TW
0

Sr. director: Aquests darrers dies la premsa ha tingut un tema prioritari: el conflicte originat per l'illot de Perejil.
Deixi'm dir-li que, personalment, crec que l'actuació d'Espanya ha estat l'adequada, encara que la premsa internacional i altres diaris de per aquí, com el seu, l'hagin criticada des de molts punts de vista, tot considerant que va ser una temptativa de guerra que posà en perill l'estabilitat europea.

Consider que la postura marroquí era amenaçadora i que el Govern espanyol no es podia quedar amb els braços creuats, si no Perejil hagués estat només la punta de l'iceberg; no es pot ser indiferent en aquestes qüestions perquè, després, te trepitgen.

No obstant això, pens també que aquest conflicte té un més enllà, no només perquè s'hagin deteriorat les relacions diplomàtiques amb el Marroc o ara hagi molta gent que veu Espanya com un país amb pretensions de conquestes colonials en lloc de defensar el que li pertany. El gran problema sorgeix amb la sobirania de Gibraltar, una qüestió que ha estat erròniament barrejada amb el problema de Perejil. I, tot, en una operació perpetrada pels anglesos amb la pretensió d'enfonsar la sobirania espanyola.

Tot això mostra els punts febles d'una «comunitat» on prima la lluita pels interessos particulars i on, a més, la defensa de la pau no és més que demagogia socialment correcta.

Joana F. Pou. (Rebuda per e-mail).