Palma es transformarà en una "ciutat 30" en els pròxims mesos. Si s'informa bé a les entrades a ciutat i fem complir la normativa, potser hi haurà un gran canvi.
El que significa viure en una ciutat pacificada és que el cotxe ja no és l'amo del carrer. Aquest pensament l'hem d'esborrar de la nostra ment, la prioritat sempre han de ser les persones, no troben?
Anar a 30 km / h vol dir que hem de compartir la via amb ciclistes urbans i conductors de vehicles de mobilitat personal, als que hauríem de cuidar i respectar. Fitxin-s’hi amb els beneficis que aporten!
A l’hora de conduir un cotxe, hem de tenir clar que, entre les mans i sota els peus, duim un vehicle perillós. Potser la decisió correcta sigui no conduir-los i, en tot cas, conduir-los el manco possible i més a poc a poc. Estam segurs que cap automobilista vol fer mal a ningú, i menys matar a ningú. Doncs hem de tenir present que, a les societats on la mobilitat és essencialment amb cotxe privat, mor una barbaritat de gent cada any en accident de trànsit.
Segons dades de la DGT, a Espanya el 2018, 1.806 persones van perdre la vida en accident de trànsit. Per tractar de reduir aquesta xifra, la DGT a principis de 2019 va baixar 10 km / h la velocitat màxima en carretera. Dels 1.806 morts, 386 eren vianants: més d'un vianant mort al dia! És per això que a moltes ciutats estam pacificant els carrers.
En el 22% dels accidents en víctimes mortals, ens expliquen, hi ha una “velocitat inadequada", que a l'hora d'objectivitzar les dades, significa que una de les causes de l'accident mortal, sinó l'única, ha estat circular a una velocitat més alta que la velocitat màxima legal de la via.
Hem de ser valents i hem de pensar si no estam essent massa febles a l'hora de baixar la velocitat màxima de les vies. Realment podem seguir admetent aquesta xifra anual de morts? Pensen vostès que és necessari que a ciutats pacificades facem excepcions amb alguns carrers que continuaran a velocitats màximes de 40 i 50 km / h?
La velocitat excessiva ja s'entén com una cosa inacceptable, i ja és ben hora que sigui tema de debat: la situació d'inseguretat s'alleugeria amb més control de la policia? Per què no empram la tecnologia per impedir que cap automòbil pugui anar per sobre la velocitat màxima de la via? Per què permetem publicitar cotxes amb caràcter “esportiu” per anar fora d'un circuit? Hi ha diferents actors amb diferents responsabilitats, però l'última és de qui condueix.
Nosaltres creiem que si veiem conductors que corren amb el cotxe, ja no val fer com si no els hem vist, és hora d'assenyalar-los amb el dit. Els hem de dir que han de minorar la velocitat, que qui mena un vehicle com és aquest ha de ser responsable dels seus actes.