Partly cloudy
  • Màx: 19°
  • Mín:

Balears protectorat espanyol

La situació de les Balears és la pròpia de la d'un protectorat als temps de l'imperialisme, o sigui una colònia a la qual la metròpoli, en aquest cas Espanya, gestiona la política exterior i l'economia, mentre deixa que un govern interior col·laboracionista es fa càrrec de la política interna.

Cada cert temps el govern espanyol sigui del partit popular o del partit socialista ens deixa ben clara quina és la realitat del protectorat al que vivim. En aquesta ocasió ha estat el govern del partit popular de la metròpoli, amb el suport de Ciutadans qui ha vetat en la mesa del congrés  el projecte de llei de modificació del Règim Especial de les Balears( REB), que s'havia aprovat al Parlament colonial per unanimitat. D'aquest forma el govern colonial ha aturat una possible tarifa plana en els vols interilles i qualsevol iniciativa que suposi una modificació de les despeses. Evidentment els partits del protectorat han mostrat la seva indignació de forma més o manco sincera, ja que alguns d'ells com el PSOE han governat a la metròpoli durant anys i han fet ben poc per acabar amb la nostra situació colonial

El que caracteritzava als governs colonials del segle XIX i caracteritza al govern espanyol en referència a les Balears és que només els interessa l'exploració dels recursos econòmics de la colònia, sense que els seus beneficis es reparteixin entre els indígenes i sense tenir en compte les conseqüències que aquesta explotació pugui tenir per les colònies. Per realitzar aquesta explotació  es clar que cal la col·laboració del govern indígena i de part de la seva població.

Als protectorats dels segle XIX la metròpoli només invertia en aquelles infrastructures que tenien la finalitat de facilitar l'extracció de les riqueses del protectorat, per exemple els espanyols al Sáhara van construir la cinta transportadora més gran del món, uns cent quilòmetres,  per extraure els fosfats des de la mina a la costa. És clar que no van fer la mateixa inversió en millorar les comunicacions entre els propis saharahuis. Igual que en aquest moment  el ministre colonial ha anunciat la inversio de 12 milions d'euros per projectes en mines turístiques i l'empresa colonial Aena pensa invertir 297 milions en ampliar la mina de l'aeroport. Mentre el govern indígena col·aboracionista sembla més preocupat per millorar la freqüència del transport públic d'autobusos entre l'aeroport i les nostres "mines turístiques" que millorar aquest transport, que és infame i propi d'una colònia, entre els indígenes.

A l'hora d'explotar els recursos les metròpolis no pensaven per res en el futur, es tractava d'extraure el màxim benefici en el mínim temps possible i qualsevol queixa o protesta dels indígenes era durament reprimida. Al nostre cas quan han sorgit les primeres protestes indígenes enfront de la massificació turística i la destrucció del territori el ministre de turisme s'ha conformat de moment  amb acusar-nos de "turismofòbia", la repressió l'han deixat per indígenes que s'atreveixen a cantar contra el rei colonial. Mentre el vicepresidente  indígena diu que anam en la línia correcta perquè l'arribada  de turistes a les Balears ha crescut un 4,6% en el mes de gener...

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per master, fa devers d'un mes

EspaÑa està, i continuarà, en es segle XV.

Valoració:1menosmas
Per Pepe García, fa devers d'un mes

Home d'altres coses no però d'història si que sé una miqueta. Una pregunta senzilla "of course" , quan i com comença el "territori espanyol". La realitat és que als gibraltarenys els va millor formant part del Regne Unit que d'Espanya, i el tractament que rebent per part dels fills de la Gran Bretanya és millor del que nosaltres rebem d'Espanya.

Valoració:1menosmas
Per of course, fa devers d'un mes

La única colonia que hay en territorio español desde hace 300 años es Gibraltar en manos de los hijos de la gran Bretaña.

Esto tú no lo mencionas, porqué no lo sabes.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris