Partly cloudy
  • Màx: 25°
  • Mín: 13°
13°

Màrqueting de rebaixes

Les rebaixes són descafeinades d'ençà la liberització del període de descomptes. La manera de produir i vendre ha passat d'una estratègia “push”, on una empresa fabrica un producte i l'intenta col·locar a la màxima quantitat de clients, a una estratègia “pull”, on s'intenta atreure el client a un producte que ja no és el mateix per a tothom, un producte que intenten vendre com a “únic i exclusiu”.

El preu ha deixat de ser una referència. Ara les coses valen 10 o 100 en funció de quan estigui disposat a pagar qui ho vol de totes totes. Una discriminació de preus de manual: si està disposat a pagar 20, no li venguis per 15.

El nou màrqueting ajudat de les noves tecnologies i noves modalitats de compra ajuden a les empreses a saber què li agrada a aquell client. Saber què costa una cosa és pràcticament impossible. En ocasions, les webs ofereixen un 20% en tots els productes fins passat demà. Tres dies després, ofereixen un nou descompte del 30% per a tots els productes fins passat demà. A més de costos de transport o d'altres tipus que no coneixes fins a la darrera passa de la compra. Molt similar a com compravem els vols fa deu o quinze anys.

Posaré dos exemples de l'economista Fernando Trias de Bes:
1- El dumping, o venta per davall dels costos de producció, està prohibit a Espanya. De manera que si una marca ofereix un 2X1, en realitat fabricar dos productes li costa menys que el que fan pagar per un. És a dir, que el marge és superior al 50%.
2- Els descomptes sempre es fan en productes sensibles als preus com la llet, el pa o el detergent. Els clients extrapolam aquestes ofertes a tota la resta de productes però, estratègicament, els marges es pugen en la resta de productes. I també cal tenir en compte que entre un 20 i un 50% de tot el que compram no ho teníem previst. En termes de despesa, entre un 18 i un 40%.

La principal conclusió que podem extreure de tot és que si volem estalviar de veritat hem de saber calcular el cost real, i no el preu de compra, que inclogui el transport i la inversió en temps, i comparar les ofertes online i offline. Moltes vegades “allò barat surt car”. La gran oportunitat és quan compram, tenim la capacitat de saber a qui volem donar el benefici de la nostra compra. Podem saber qui és, a qui dóna feina i on tributa.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris