Notícies del dia 9 de novembre de 2007
Illes Balears / Balears
El president Antich conversà ahir amb els socis del Bloc i també amb els d'UM. Fotos: J.MOREY.

Balears

L'aturada de vint urbanitzacions arriba al Consell de Govern sense acord del Pacte

No està gens clar que el Govern Antich aprovi avui el projecte de llei que ha de desclassificar una vintena d'urbanitzacions a Mallorca i a Eivissa i el decret llei que aturaria immediatament qualsevol actuació en aquestes zones. Unió Mallorquina espera que avui no s'aprovin aquestes mesures, mentre que el Bloc pressiona perquè surtin endavant. Mentrestant, el president Antich veu difícil que s'hi inclogui la zona de les Fontanelles. Ahir es clogué el Debat de l'estat de l'autonomia. El Parlament aprovà 102 resolucions, fou censurada la gestió de Matas, s'exigí el dret de pas per tota la costa i es fixà que el català ha de tenir la mateixa consideració que el castellà.

Quim Torres / Lluís Planas

Antoni Maria Badia i Margarit entre el doctor Joan Miralles, que exercí de padrí, i de la rectora, Montserrat Casas.Foto : M.À.C.

Balears

Antoni Maria Badia i Margarit, nomenat doctor honoris causa de la Universitat de les Illes Balears

Complint la tradicional i solemne cerimònia, la Universitat de les Illes Balears nomenà ahir doctor honoris causa el filòleg i lingüista Antoni Maria Badia i Margarit (Barcelona, 1920), un dels grans impulsors de la llengua catalana del segle XX i de principis del XXI. El catedràtic català s'ha distingit al llarg de la seva vida per defensar la idea de país lligada a la llengua. L'acte gaudí d'una destacada presència d'autoritats i polítics illencs. La lliçó magistral del nou doctor honoris causa va versar sobre Mireia de Frederic Mistral en la versió de Maria Antònia Salvà.

Maria Ques

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol

Estat Espanyol

El Govern blinda el sistema informàtic per l'amenaça d'un ciberatac islamista

Els tècnics informàtics del Govern central han preparat un pla especial per evitar un atac informàtic d'Al Qaeda que tindria lloc passat demà, diumenge 11 de novembre. El CNI ha advertit el Govern que l'atac apuntaria directament a les administracions públiques. L'acció es faria mitjançant ordinadors «suïcides» repartits a tot el món. La seguretat serà augmentada.

J.P./J.J.

Ara / Món
Sergio Muñoz, en primer terme, ja lliure.<br/>

Món

El copilot menorquí, alliberat en el Txad al costat dels seus dos companys

Els tres tripulants espanyols que estaven detinguts en el Txad des del passat 25 d'octubre van sortir de la presó a les 12.51 hora local d'avui (11.51 GMT). El pilot Agustín Rei, el copilot menorquí Sergio Muñoz i l'auxiliar de vol Daniel González estaven acompanyats per diplomàtics espanyols en sortir del penal. Està previst que arribin a darrera hora a Madrid.

Agències

Opinió / Opinió
Joan F. López Casanovas

Opinió

Ulleres de mirar enfora

Joan F. López Casanovas

Pere Muñoz

Opinió

Congrés

Pere Muñoz