L'autopista de Palma a Marratxí tindrà un tercer carril el 2003
El Consell de Mallorca prepara un paquet d'actuacions destinades a descongestionar el trànsit de la via de cintura de Palma. Abans que s'acabi la legislatura, és a dir, abans del mes de maig, vol tenir encetades les obres d'un tercer carril entre Palma i Marratxí; connectar Son Hugo i el polígon de Son Castelló amb un vial nou; ampliar el tram de la via de cintura entre la carretera de Valldemossa i els voltants de la base General Asensio; soterrar un pas de la rotonda de Portopí; ampliar el camí de Jesús i crear un connexió des de l'autopista fins a Ciutat Jardí, entre altres. El Consell pretén negociar-ne amb Madrid el finançament, sempre que el Govern balear s'hi avengui.
L'edifici taller que Barceló projecta a Ferrutx s'excavaria dins la muntanya
L'avantprojecte arquitectònic de l'edifici taller que l'artista Miquel Barceló vol construir a la seva finca de sa Devesa, d'Artà, preveu l'excavació de la muntanya de Ferrutx. D'aquesta manera, l'impacte visual es restringiria a les finestres i a un marge de devers 25 metres de llargària. Els representants de Barceló negocien amb les institucions la possible execució de les obres, tenint en compte que es tracta d'una Àrea Natural d'Especial Interès del parc natural del Llevant. Gabriel Feliu, advocat de l'artista, va explicar ahir que els contactes que s'han mantingut fins ara «han estat positius». La darrera paraula, tanmateix, serà de la Conselleria de Medi Ambient. Margalida Rosselló, en tot cas, hauria de consensuar una modificació puntual de la normativa del parc natural.
Una operació per no res
mercant que la fragata Navarra interceptà dilluns en aigües del Iemen duia a les bodegues 15 cossos de míssils Scud amagats en una càrrega de ciment. La localització de l'arsenal va ser motiu ahir d'un gran rebombori mediàtic, ja que fou àmpliament difosa pel Govern Aznar. De fet, les tropes espanyoles pegaren tirs intimidatoris i abordaren el vaixell amb un helicòpter, sempre sota el comandament nord-americà que dirigeix l'operació antiterrorista Llibertat Duradora. Però el Iemen reclamà als EUA i a l'Estat espanyol la devolució del material, que considera un transport legal. El capvespre, Washington hi cedí, i el mercant i els Scud arribaren a port. Foto: REUTERS.