TW
0

Més per Menorca i Unides Podem han registrat una petició a la Mesa del Parlament de les Illes Balears perquè en el pròxim ple es debati la suspensió del diputat de VOX, Gabriel Le Senne, després que el jutge hagi obert judici oral contra ell per un presumpte delicte d’odi. Si la proposta prospera —fet que requereix una majoria absoluta—, Le Senne perdria la seva condició de diputat i, en conseqüència, deixaria la presidència del Parlament.

Els dos grups d’esquerres basen la seva petició en el Reglament del Parlament, que estableix que l’obertura de judici oral és una de les circumstàncies en què el ple pot acordar la suspensió d’un diputat en l’exercici de les seves funcions.

Notícies relacionades

El portaveu de Més per Menorca, Josep Castells, ha criticat que «cada dia que el senyor Gabriel Le Senne continua essent president del Parlament, augmenta el descrèdit de la primera institució de les Illes Balears». Segons Castells, «el PP i la presidenta Prohens són responsables de mantenir-lo en el càrrec per garantir la seva majoria amb VOX».

El portaveu menorquí ha estat contundent en la seva exigència: «Per decència democràtica, el senyor Le Senne ha de dimitir, ha de plegar, ha de marxar o l’hem de fer fora». A més, ha afegit que «no pot ser que la primera institució de les Illes Balears estigui presidida per una persona que s’asseurà al banc dels acusats».

Davant la manca de renúncia voluntària de Le Senne, els partits impulsors de la iniciativa han assegurat que exploraran totes les vies possibles per aconseguir la seva destitució.