Els menorquinistes recorden que les cures a dependents i les tasques de la llar recauen, bàsicament, sobre les persones migrades sense papers–en la seva gran majoria dones– i que per la situació actual de confinament s'han vist abocades a una «vulnerabilitat encara més acusada».
Com a exemple, Més per Menorca posa les treballadores obligades a tenir cura de persones amb positius per la Covid-19 «sense les mínimes mesures de protecció» o «amb manca de respecte pels horaris» en els casos de dones internes, a més dels salaris precaris, «que són una constant». Per la seva situació d'irregularitat, afegeixen, totes aquestes persones no tenen cap tipus de garantia ni cobertura enfront a l'Estat i la policia, de manera que poden ser «recriminades i multades» quan es dirigeixen a fer la seva feina.
Des de Més per Menorca denuncien que les mesures anunciades per Pedro Sánchez «no tendran impacte en els ingressos i condicions laborals d'aquestes persones», en trobar-se fora del règim general. Per tant, consideren que aquesta és una qüestió «de drets socials i humans».
«Malgrat que és l'Estat qui té les competències en nacionalitat, immigració, emigració, estrangeria i dret a asil, volem que el Govern li reclami mesures per protegir aquest col·lectiu» que, segons la diputada Patrícia Font, «està vivint grans injustícies i major precarització de les condicions laborals». Font ha insistit que «cal posar en valor la tasca de cures, les faci qui les faci».
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No tenen res millor a proposar? Carta blanca perquè acabin de colonitzar-nos?