«Després de mesos d'immobilisme ara s'obre una oportunitat d'avançar i reforçar el posicionament de l'agenda balear en l'àmbit estatal», ha expressat l'Executiva del partit ecosobiranista aquest dimarts en un comunicat després que Sánchez hagi sortit elegit en segona votació.
En aquest context, MÉS ha confiat que el nou govern permeti iniciar les negociacions per a elaborar uns nous pressuposts que acabin la pròrroga dels comptes aprovats pel PP.
De fet, segons han explicat, l'acord signat per MÉS amb Esquerra Republicana continua vigent amb el compromís per part d'ERC d'incloure tres punts de partida que són «irrenunciables» per a l'arxipèlag.
Aquests són la revisió del model de finançament -incloent el desenvolupament del REB, especialment la part fiscal-, el conveni de mobilitat sostenible que permeti implantar el tren de Llevant i el tramvia de Palma, a més del conveni per a finançar infraestructures de depuració i proveïment d'aigua.
MÉS per Mallorca s'ha compromès a «teixir» a més, complicitats amb «les forces verdes, ecologistes, progressistes, d'esquerres i sobiranistes que tenen representació al Congrés dels Diputats».
Amb aquest nou escenari, MÉS també ha confiat que el nou Executiu «retiri totes les qüestions d'inconstitucionalitat» presentades a Lleis de les Balears, «així com respecte la política lingüística desplegada pel Govern i, fins i tot, faci una passa més en defensa del plurilingüisme de l'Estat».
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Jas! Han caigut de l´ase!