El president del Parlament, Vicenç Thomàs, ha inaugurat aquest dimarts la 33 edició de les Jornades internacionals de professors de català, on han acudit un total de 86 docents, i en les quals ha subratllat la importància «d'enfortir» el català en alguns col·lectius, com el de les persones migrades.
Les jornades, organitzades per l'Institut Ramon Llull (IRL), es duran a terme des d'aquest dimarts i fins al 19 de juliol en el saló d'actes del Parlament i estan dirigides al professorat de la 'XarxaLlull', la Xarxa universitària d'estudis catalans, integrada per prop de 150 universitats de tot el món, que imparteixen docència d'estudis catalans.
El president del Parlament ha volgut recordar en el seu discurs inaugural que l'Estatut d'Autonomia de Balears reconeix la llengua i la cultura com a «elements identificadors i vertebradors de la societat», a més de ser components de «cohesió social».
En aquest sentit, ha recordat la «importància» d'enfortir el català entre els «nouvinguts» a territoris de parla catalana i entre els «personatges públics que s'integren en la societat».Thomàs ha esmentat, a més, la realitat de l'arxipèlag, on conviuen dues llengües oficials i on els ciutadans tenen el «dret» d'usar-les i a «no ser discriminats per això», ha expressat.
«Com a resultat de la nostra singularitat tenim una riquesa que ens enriqueix i ens diferencia del món global. Renunciar a aquesta riquesa seria absurd. La llengua mai ha de ser un element de confrontació», ha declarat Thomàs durant la seva intervenció.
«Sé que el llenguatge viu té una tendència natural a la renovació i el canvi i per tant, demà s'escriuran paraules que avui encara han de néixer», ha finalitzat Thomàs, citant al filòleg Francesc de Borja Moll, autor d'aquestes paraules.
Thomàs subratlla la importància «d'enfortir» el català en col·lectius com el de les persones migrades
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Les persones migrades i els estrangers que viuen a Mallorca, són molt més receptius i tenen una actitut més favorable amb la nostra llengua que els que venen de la resta de Espanya. Si us fixeu trobareu molts més estrangers que tenen ganes d'aprendre el català que no espanyols. Ans al contrari, pretenen imposar-nos el castellà per parlar amb ells. Les actituts intolerants són el que em molesten.