El PI proposa augmentar la programació pròpia del Principal i apostar per les produccions en català
La candidata del Pi - Proposta per les Illes (El PI) al Consell de Mallorca, Xisca Mora, ha proposat aquest dilluns augmentar la programació pròpia del Teatre Principal apostant per «més produccions en català» i per donar «més espai» a companyies teatrals de petit format de les Illes.
Així ho ha anunciat Mora en un acte celebrat davant el Principal en el qual la formació regionalista ha presentat les propostes polítiques del PI en matèria cultural de cara als comicis del 26 de maig.
En aquest sentit, la candidata del PI al Consell ha plantejat convertir el Centre Cultural de la Misericòrdia en un centre «de referència» a Mallorca. «S'han d'aprofitar més aquest tipus d'espais que hi ha a Palma i que estan en desús per a organitzar exposicions, esdeveniments, trobades artístiques i tertúlies del sector», ha considerat, alhora que ha destacat el «talent» dels creadors de Mallorca.
Per part seva, la número 2 del PI a l'Ajuntament de Palma, Neus Sánchez, ha sostengut que la Misericòrdia disposa d'espais «idonis» per a programar alternatives culturals. «Tenim un cor d'òpera de referència i l'hauríem de cuidar més, donant-li major visibilitat i vetllant pels drets laborals dels coristes», ha resolt.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Qualsevol que recordi les intervencions de Jaume Font quan era membre del Patronat del Teatre Principal sap que va actuar en sentit contrari del que ara sembla que propugna el PI. Els seus atacs a la programació del Teatre Principal varen ser d'un espanyolisme abrandat. Que no intentin vendre'ns la moto ara.