El flux d'entrada i sortida constant i creixent de turistes a Mallorca, és un dels principals motius que fan que la municipalització de l'aeroport sigui, segons han dit, «un afer a tractar amb urgència». Per la Crida per Palma, que té un programa contundent respecte a la necessitat de limitar el turisme, el control i gestió de l'aeroport és un punt clau. «Volem reduir el nombre de vols que arriben a l'aeroport, com a mesura clau per decréixer en la massificació turística que inunda l'illa. Això tan sols és possible amb un control directe de la seva porta d'entrada» ha dit Dorado.
La Crida per Palma es veu amb «confiança» d'afrontar el repte que suposa la municipalització de l'aeroport, encara que aquesta no sigui actualment una competència de l'Ajuntament. «No és una cosa que es pugui aconseguir pel simple fet de demanar-ho des de les institucions» explica Manel Domènech, el cap de llista «és per això que haurem de mobilitzar els carrers per a consolidar la demanda, només amb l'impuls popular podrem transcendir les limitacions de l'Ajuntament».
Les propostes de municipalitzacions de la Crida per Palma no es limiten a l'aeroport i el port. En el seu programa hi ha altres horitzons per passar a gestió pública, com MercaPalma, les escoletes municipals, el servei d'eliminació de residus, o la xarxa de distribució elèctrica. En paraules de Domènech «En el cas de la municipalització de l'aeroport, reclamam les competències, però forma part de la idea general de retornar totes les infraestructures i serveis al control i gestió pública. Volem avançar cap a les zero privatitzacions a Palma».
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Rialles fan aquestes propostes d'il·luminats que demostren una desconnexió total de la realitat. Plorera fa pensar que gràcies a ells es tudaran uns vots que és possible que l'esquerra necessiti. El CNI no jo faria millor. Recordarem la vostra feina.