El Consell General de Proposta per les Illes (El Pi) ha consensuat aquest dissabte el seu model futur de mobilitat per a les Illes Balears. La formació considera imprescindible «fer una aposta per l'ampliació del metro i el tren a Mallorca per garantir un sistema públic de transport eficaç i de qualitat».
En aquest sentit, El Pi proposa l'ampliació de la xarxa de metro fins a l'aeroport, a l'hospital de Son Espases i al barri de Pere Garau. També es fa una aposta d'ampliació de les línies ferroviàries per fer arribar el tren fins a Artà i Ses Salines. A Menorca es planteja l'estudi de les possibilitats de creació d'una línia ferroviària entre Maó i Ciutadella.
Davant el «col·lapse continuat» de les carreteres de Mallorca, el partit reclama concloure les fases pendents del segon cinturó de Palma i la millora dels 700 quilòmetres de carreteres secundàries de les Illes. Segons el president d'El Pi, Jaume Font, «és imprescindible fer una inversió en aquesta xarxa viària secundària amb l'adequació dels accessos, interseccions i eliminacions dels punts negres existents».
El màxim òrgan polític de la formació també ha referendat la seva aposta «per convertir Formentera en illa elèctrica i l'augment de les freqüències de bus del TIB a Mallorca i la millora del servei de busos a Eivissa».
També recuperar el tram del parc de les estacions a plaça d'Espanya de l'antic tren seria una bona opció. Me consta que això obligaria a expropiar alguna part que crec pertany a alguna propietat, si bé, seria un projecte molt interesant per a la ciutadania. Llàstima que per aquest motiu mai no se farà efectiu si no és com a mitjà per a "trincar" una bona mossegada el polític de torn.