Amb això, els socialistes volen destacar que «el transport és fonamental per a connectar la península amb els arxipèlags balear i canari, i amb les ciutats de Ceuta i Melilla», i per augmentar la seva competitivitat. Raó per la qual aquesta PNL aposta per «una connectivitat aèria i marítima fluïda d’aquests territoris amb la península en pro de la seva integració».
Així mateix, aquesta iniciativa pretén donar resposta a les reivindicacions conjuntes dels consellers responsables de les polítiques de transport dels governs dels arxipèlags i les ciutats autònomes, després de la seva reunió el passat mes de novembre. L’objectiu d’aquesta PNL és exigir a l’executiu mesures per «igualar mobilitat i connectivitat de la ciutadania i empreses d’aquests territoris amb la ciutadania i el teixit productiu de la resta de l’Estat».
La Proposició no de Llei, signada pels diputats dels territoris afectat, Sofía Hernanz, Pere Joan Pons, Sebastián Franquis, Tamara Raya i Mar Rominguera, exigeix també l’aplicació de les bases sobre les bonificacions existents al transport aeri i marítim amb la península al trajecte en connexió amb altres tipus de transports (tren, carretera, etc.), fins a arribar a la destinació final amb un màxim de 12 hores entre transbords.
A més, per aquelles illes on no hi ha aeroport o heliport de trànsit regular de passatgers i, per tant, els residents no poden gaudir directament del descompte aeri per a desplaçaments entre illes, es demana que s’apliqui una subvenció del 89 % del transport marítim substitutiu.
Amb aquesta iniciativa també es demana al Govern espanyol augmentar la participació de les institucions dels territoris insulars i de Melilla en la gestió dels aeroports, així com la implantació de la subvenció del 100 % de les taxes aeroportuàries als residents per als trajectes amb origen o destinació a aquests territoris.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.