Aeroport de Palma. | E.P.

TW
0

El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, defensarà aquest dilluns, en la reunió del Comitè de Coordinació Aeroportuària de Balears, una reducció anual del 2,6 per cent de les taxes aeroportuàries durant els propers cinc anys.

Segons ha indicat la Conselleria en una nota de premsa, el Ministeri de Foment presentarà en aquest Comitè la seva proposta d'actualització del Document de Regulació Aeroportuària (DORA) en el qual es regulen les taxes aeroportuàries per al proper quinquenni, 2017-2021, i sobre les quals el Govern ja ha anunciat una congelació.

En aquest sentit, el Govern reivindica la baixada per afavorir als consumidors, «que veuran reduïts els preus finals dels passatges», millorar la competitivitat de Balears com a destinació turística i fomentar el desenvolupament de tràfics addicionals, «la qual cosa suposa generar més activitat econòmica i més contractacions de treballadors», han detallat.

D'aquesta manera, la Conselleria vol que «les infraestructures aeroportuàries de l'arxipèlag participin activament i estiguin al servei del desenvolupament social i econòmic de Balears, per sobre de l'objectiu de maximització de beneficis dels accionistes d'AENA».

Anàlisis

La proposta que elevarà Pons al Comitè compta amb les anàlisis realitzades per bancs d'inversió i analistes financers i les seves estimacions a partir de les dades aportades per AENA, juntament amb les seves pròpies previsions sobre tràfics i costos de capital.

Segons aquestes anàlisis, aplicant aquesta reducció de tarifes, AENA seguiria garantint als seus accionistes uns retorns per sobre d'altres operadors del sector.

Per la seva banda, la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC) ha recomanat també una baixada de taxes del 2,02 per cent, com a mesura per fomentar la competitivitat dels aeroports espanyols, afirmant que, encara així, es garanteix la sostenibilitat de la xarxa aeroportuària.

En el seu informe sobre la proposta de regulació del DORA, presentat el mes de juny de 2016, s'assenyala que la previsió de l'evolució de tràfic realitzada per AENA no es correspon amb l'escenari previsible, la qual cosa modifica també les previsions d'ingressos i, per tant, afecta a la determinació de tarifes.