Tots els grups del Parlament han signat aquest dimarts una declaració institucional sobre la crisi de refugiats «a les portes d'Europa» amb la qual rebutgen «qualsevol acord de la Unió Europea (UE) amb Turquia» que «estableixi les expulsions col·lectives a territori turc o que no es faci després d'un expedient d'asil individualitzat amb totes les garanties jurídiques».
Després de realitzar un minut de silenci pels atemptats de Brussel·les, la secretària primera del Parlament, Joana Aina Campomar, ha llegit la declaració en la qual es demana al Govern que organitzi amb el Fons Insular de Cooperació "una acció conjunta" amb les organitzacions balears de cooperació «per ajudar els afectats i donar ajuts a les organitzacions i institucions que treballen amb refugiats».
A més, proposen al Govern la creació d'un registre de persones, empreses privades, administracions i entitats de la Comunitat que estiguin disposades a ajudar els refugiats quan arribin a les Balears.
El Parlament balear rebutja l'acord entre la UE i Turquia
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Les mines anti-persones fan molt de bé, perquè donen feina (ironia)
Laia, i doncs. No digueu pardalades! Els explosius que van utilitzar els terroristes islàmics al atemtat del 11 M a Madrid provenia, i així va quedar demostrat, d´unes mines d´Asturies. Els atemptats del 11 S als EEUU, be ja sabeu com es varen produïr, no fa falta dir com. Sa majoria d´atemtats islamistes es produeixen amb explosius, i aquets no son armes propiament dites. Donar sa culpa a Europa dels AK-47, per cert un fusell rus, com a responsable dels atemptats, és simplement no voler reconeixer s culpabilitat dels islamistes radicals de les accions de terror a Europa. Les armes que a vegades apareixen als escenaris dels atemptats, no son en cap cas les responsables, son simplement un mitjà utilitzat pels terrorists, i com he dit abans, no son ni molt manco el mitjà més utilitzat.
Menys mal que aquí tota els polítics, són més humàns que molts dels païssos centro-europeus.
Ja fa molt de temps que vaig assistir a una conferència des professor Carlos Taibo i deia que sa gent des tercer món acabaria, no cridant a sa porta d'Europa, sinó tombant sa porta mateixa i no es referia a terroristes. És que no els deixen altra opció
Tanmateix els terroristes ja son al si d´Europa des-de fa molt. Deixant d´atendre els refugiats, Europa tendrà un genocidi dins la seva consciència col.lectiva. Que agafin primer els infants que van tots sols i els que van amb els pares, junt amb aquests, i que se mrin un poc més als que podrien ser "candidats". Si aquesta gent mor, la onada terrorista encara serà molt mes brutal ja que voldran venjar els seus germans.
Ja está rebutjat: ja tenin la seu plana d'ous. ¿Qui las fabrica, bona al.lota?. ¿Pero en que mundo vives?. O no sabes que el kalashnikov es el fusell ametrallador, rus com no podía esser d'altra lloc es es mes venut del mon?. I de aixo, en saben molt.
Si, Laia Colom. Els principals culpables de la Yihad, son els que els venen les armes, o que venen armes als països que saben que les vendran a aqueixos terroristes.
Potser haurien de tenir en compte qui fabrica i ven armes per a guerres i potser podríem fer un miut de silenci percada mort inútil gràcies a Europa