Antoni Verger (centre) amb la resta de dirigents de MÉS durant la nit electoral. | M.F.
MÉS per Mallorca ha instat als partits progressistes i sobiranistes que han obtingut representació al Congrés a arribar a acords que comptin amb el suport d'una majoria social de canvi, i a respectar els compromisos adquirits.
Així, la formació ecosobiranista ha reclamat un Govern estatal d'esquerres, que compleixi les demandes de canvi de la ciutadania i els compromisos electorals que van adquirir els partits progressistes que van obtenir representació per les Illes Balears. «Un finançament just per a les nostres illes, que es blindin els serveis públics constitucionalment i un canvi de model econòmic», ha reclamat.
MÉS ha apuntat la necessitat d'un canvi de marc jurídic i polític de l'Estat, basat en el dret a decidir dels ciutadans i dels pobles, i ha assenyalat que aquest canvi «només pot ser impulsat per les formacions d'esquerres i sobiranistes, a les quals reclama valentia i responsabilitat».
Des de MÉS consideren que un Govern estatal d'esquerres i amb el suport de les forces sobiranistes comptaria amb el suport d’una majoria social de canvi i podria establir una relació de col·laboració amb els governs del canvi constituïts a les institucions de les Illes Balears arran de les passades eleccions de maig, «per la qual cosa és la millor opció per a la ciutadania d'aquesta terra», han insistit.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ramon Ribera: si et mires ben bé els resultats del 20D veuràs que estem molt lluny de que la ciutadania illenca demani la independència. Que ho demani un partit en concret i per ara és residual no vol dir que tothom la vulgui.
pero s'independitzarem d'espaya o també de catalunya?... perquè deixar de servir un amo per servir un altre....
Seguir esperant que espanya canvií... Si demà 27 la cup dona suport a Más, s'iniciarà un procés que portarà en 18 menos a la proclamación de la República Catalana, els responsables de Més que han fet aquest comunicat no saben que l'espanya autonómica s'ha acabat! Esper que en aquests emocionants mesos que vindran, vagin prenent consciència de que la única sortida per mantenir un estar del benestar aceptable pels mallorquins serà la independència de Mallorca!
Aico se diu somniar truites.