Membres de Podem en una imatge d'arxiu. | Arxiu UH

TW
0

El Grup Parlamentari Podem Illes Balears ha presentat aquest dijous una Proposició No de Llei (PNL) sol·licitant al Parlament de les Balears que «insti el govern central perquè faci tot el possible per promoure el compliment de la convenció sobre l'Estatut del Refugiat de les Nacions Unides, col·laborant amb totes les parts implicades en aquest drama que es pot arribar a convertir en la gran vergonya europea».

Des de Podem consideren que el que està succeint a les fronteres europees «no es tracta d'una crisi migratòria sinó d’una arribada massiva de refugiats que fugen de conflictes armats als seus països d’origen».

La proposició consta dels següents tres punts:
1. El Parlament de les Illes Balears insta el Govern de l'Estat a rebutjar la política que s'ha dut a terme fins ara als països de la Unió Europea amb la denominada crisi dels refugiats.
2. El Parlament de les Illes Balears insta el Govern de l’Estat que promogui una política comuna europea en matèria de refugiats que respecti els drets humans i la Convenció sobre l'Estatut dels Refugiats de les Nacions Unides, reorganitzant els recursos existents i provenint dels necessaris perquè els diferents països de la Unió puguin acollir persones refugiades de manera equilibrada.
3. El Parlament de les Illes Balears insta el Govern de les Illes Balears que dugui a terme les polítiques necessàries als afectes de garantir una acollida digna de tota persona que arribi a la nostra terra amb l'estatus de refugiat polític, garantint, dins el seu marc competencial, el compliment de la Convenció sobre l'Estatut del Refugiat de Nacions Unides a la nostra Comunitat Autònoma i els drets que la mateixa confereix a tot refugiat.