La UOB reivindica el català com a llengua vehicular a l'escola.

TW
18

La UOB Reivindica el català com a llengua vehicular. En el marc del pacte per l'educació que s'està debatent i consensuant el sindicat fa una crida a superar “Decret de Mínims” de dia 4 de juliol de 1997 i apel·la a l'esperit de la “Proclama per l'Ensenyament en Català” amb el qual l'any 2000, Josep Massot i Muntaner, Josep Melià Pericàs i Gabriel Oliver (Biel Majoral) van inaugurar la Setmana del Llibre en Català.

El sindicat ha destacat que després de patir des de maig de 2011 atacs constants per part del PP i del govern Bauzá contra la llengua pròpia de Balears a l'administració, als mitjans de comunicació i a l'escola; és necessari prendre mesures urgents. “Sabem que vivim una situació delicada, però també que el redreçament de la llengua catalana és possible i que és ineludible prendre les mesures mínimes immediatament”, ha afirmat el sindicat.

El sindicat ha considerat que la proclama de l'any 2000 és avui d'una vigència rabiosa. “L'atac que suposa el TIL contra el català com a llengua vehicular; ara cal afegir la LOMQUE que ens retorna a la dictadura franquista imposant de bell nou l'etnocentrisme de la metròpoli, Madrid, atacant els continguts curriculars de matèries com Història, Geografia, Literatura...; i reduint a la mínima expressió assignatures com música, filosofia, tecnologia i arts plàstiques”.

UOB Ensenyament es va presentar a les eleccions sindicals de dia 4 de desembre de 2014 amb l'objectiu d'aconseguir una escola de qualitat i en català. “Per a nosaltres és fonamental l'aprenentatge de llengües i considerem imprescindible que en acabar l'etapa escolar, el nostre jovent domini com més llengües millor; ara bé, això no es pot fer, com pretén el PP a força de folkloritzar, minoritzat i perseguir la llengua pròpia de Balears, la catalana”, ha assegurat el sindicat.

Ensenyament en català
L'entitat és del parer que l'ensenyament s'ha de vehicular íntegrament en català i només quan amb proves objectives a la mà es demostri que en acabar l'etapa escolar l'alumnat surt amb un coneixement descompensat de les dues llengües oficials, català i espanyol, a més d'una tercera llengua; aleshores cada centre escolar, a partir de la seva situació sociolingüística, ha de tenir autonomia per poder adequar el Projecte Lingüístic de Centre (PLC).