En l'apartat d'Ecologia, Salut i Treball, reclamen; entre altres mesures, afavorir els mecanismes per incorporar energies renovables o bé aturar de manera immediata la importació de residus d'altres bandes d'Europa.
En l'apartat de relacions laborals i Pensions, reclamen fer una gran campanya pública contra els abusos laborals i començar-la a fer ja durant la campanya electoral. A més, entre altres propostes, volen exigir la derogació de la tarifa plana en la cotització a la seguretat social.
Pel que fa a l'Educació, exigeixen tornar el protagonisme a les famílies i els claustres així com posar les messions per construir una autèntica escola pública, inclusiva, que sigui una vertadera eina de vertebració de la societat.
Respecte a la Llengua exigeixen retornar el requeriment del català a la Llei de Funció Pública, restablir el Decret de mínims i derogar la llei de símbols. A més, exigeixen retornar el català a IB3 o oferir programes d'intermediació
cultural.
Transport públic
Pel que fa al transport públic, reclamen adaptar tots els mitjans de transport públic per facilitar l'accés de la gent amb problemes de minusvalidesa o Millorar les freqüències en les línies que enllacen els pobles petits i mitjans amb les poblacions més grans.
També volen establir targetes unificades de transport per illes, que donin accés a tots els mitjans públics de desplaçament i posar una llançadora d’autobusos des de la plaça d'Espanya fins a l'hospital de Son Espases.
Finalment, pel que fa a l'ecotaxa i el turisme volen reclamar el traspàs a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de les competències sobre aeroports i sobre ports.
També volen, entre altres mesures, exigir el permís i la col·laboració de l'Estat per a cobrar als ports i als aeroports les ecotaxes corresponents, perquè no ho hagin de fer els hotelers i restaurar el cobrament de l'ecotaxa als hotels, mentre no s'aconsegueixi cap dels punts anteriors.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El problema que para mi y para muchos otros jubilados es como se ha realizado el cálculo de la pensión. Hemos de exigir que se calcule, con carácter retroactivo, en base a toda la vida laboral y no en base a los últimos años en los que muchos de nosotros hemos padecido larguísimos periodos de paro, hemos tenido que cotizar como autónomos y trabajar en condiciones que no se parecen en nada a los 20 primero años de profesional. En los primeros años de trabajo tuvimos que sufrir, en mi caso 3 años en la misma empresa que trabaje durante 24 años - una empresa del INI -, trabajar sin estar dados de alta en la Seguridad Social. Es imprescindible empezar por aquí si se quiere hacer justicia. Siendo como es tan importante las reivindicaciones indicadas. Esta es imprescindible para poder vivir con dignidad.