Imatge del correu que ha respost Emaya al ciutadà.

TW
37

Emaya ha respost finalment per escrit aquest dimecres la queixa formulada per un ciutadà que denuncià un cas de discriminació lingüística el passat 19 de gener al Punt Verd del polígon de Son Castelló.

Al correu electrònic que han fet arribat Antoni Mira diuen que “considerem essencial que els serveis mantinguin un alt grau d'eficàcia i un elevat nivell en l'atenció ciutadana, per la qual cosa lamentem que, en el vostre cas la vostra impressió no hagi estat aquesta”.

I l'informen que el mateix dia dels fets es van posar en contacte amb la treballadora de la deixalleria per saber la seva versió dels fets. La dona, segons relata Emaya, “en cap moment va tenir la intenció d'ofendre ningú, el que no entenia era el significat de la paraula 'mirall', però recalca que tot hi no es catalanoparlant no té cap problema si li parlen en català, simplement no va entendre la paraula “mirall””.

Mira es mostra totalment “insatisfet” amb aquesta resposta perquè diuen que “el problema radica en la meva percepció de les coses”. I afegeix que la treballadora “queda completament impune tot i no estar capacitada per ocupar una feina de cara al públic, tant pel seu desconeixement del català com per la seua falta d'educació”.

Els fets
Fa dues setmanes Mira anà a la deixalleria i no només no el van atendre en català sinó que tal com explica “m'han fet sentir malament per xerrar català”.

La treballadora de l'empresa subcontractada, Tablisa, li va demanar què portava i ell li constestà "un mirall". La seva resposta va ser "por mucho que me lo repitas, no te voy a entender", a la qual cosa ell va respondre -ja en castellà- que ella estava fent una feina de cara al públic i que ell es podia expressar en català.

Posteriorment, i “de males maneres”, segons Mira, li va indicar que quan ell muntàs una empresa, ja posaria les condicions que volgués, però que mentrestant això no era assumpte seu.
“La situació va ser molt incòmoda, ja que jo havia de demanar-li ajuda per a dipositar les diferents coses que duia als contenidors respectius i es va arribar a mostrar una mica descortès, amb el to amb què m'ho deia, quan li demanava que em repetís a on havia de col·locar les coses”, relata el denunciant.