La Fiscalia ha acordat mantenir la seva petició de quatre anys i mig de presó per a la secretària general de CCOO a Balears, Katiana Vicens, durant el judici que se celebra per un delicte contra els drets dels treballadors i un altre de danys per presumptament trencar la lluna d'un autobús durant un piquet en la vaga general del 29 de març de 2012.
Durant l'exposició dels informes finals, la fiscal Amparo González ha qualificat d'«antidemocràtica» l'actitud de Vicens per «obligar a algú a fer allò que no vol», en relació al conductor del vehicle -que es trobava en serveis mínims-, i ha subratllat que «el dret a la vaga acaba en el dret d'un altre treballador de no exercir-la».
Fiscalia manté la petició de quatre anys i mig de presó per a Vicens i en critica el tarannà «antidemocràtic»
Almenys dos testimonis apunten a la intervenció de la líder sindical en els incidents durant un piquet a la vaga general de març de 2012
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
És evident, que aquesta és una demanda política. Li demanen quatre anys a aquesta sindicalista igual que li demanen quatre anys a un noi que va exhibir una estelada en un camp. En canvi, a València, les peperes autoritats es mostraren amb una foto juntament amb una esvàstica (celebració del 9 d'Octubre) i, no se'ls demana que dimiteixin. Les manifestacions del feixisme madrileny, ara per ara no estan condemnades: Per què les dels altres si? Està molt clar. Intenten mantenir-nos com una colònia. Com a tal no tenim drets ni llengua pròpia ni economia pròpia ni dret a exigir... No podem seguir sense exercir el nostre dret a decidir. No podem.