Gallardón dimiteix i deixa la política

Gallardón durant l'anunci d'aquest dimarts. | Fernando Villar

TW
8

Gallardón dimiteix. El ministre de Justícia, Alberto Ruíz Gallardón, ha fet pública la seva dimissió durant la roda de premsa convocada després de fer-se públic que el Govern de Mariano Rajoy havia decidit retirar la polèmica reforma de la Llei de l'avortament que havia enfrontat diferents sectors del mateix Partit Popular.

Notícies relacionades

La seva "incapacitat" per fer efectiva la nova Llei l'ha portat a deixar el càrrec segons les seves paraules. "No he tingut la capacitat de convertir en projecte de llei l'avantprojecte de llei que vam aprovar al Consell de Ministres, tal com va ser el compromís que va adquir aquest Govern", ha explicat.

També ha anunciat que deixa la política després de 30 anys i per tant l'escó del Congrés dels Diputats, si bé continuarà vinculat al PP però no a la direcció del Partit. Segons Gallardón "és el moment de deixar pas a noves generacions".

Rajoy retira la reforma de la Llei
El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha assegurat que la falta de consens ha obligat a l'executiu a retirar la reforma de la llei de l'avortament, però ha recalcat que es mantindrà la modificació anunciada d'obligar el consentiment patern per a les menors de 18 anys.

Rajoy ha fet aquest anunci al Fòrum Mundial de la Comunicació, on ha recordat que, fins ara, l'executiu només havia realitzat una «primera lectura» de la reforma que va proposar el ministre de Justícia, Alberto Ruiz-Gallardón.

«Estam davant un tema que afecta conviccions profundes de tots els ciutadans, i és un tema que cal prendre-s'ho, i jo per descomptat m'ho prenc, molt de debò», ha argumentat el cap de l'executiu, qui ha incidit que és un assumpte que genera divisió.