José Manuel Ruiz, actual director general d'IB3, serà qui molt probablement encapçali el cartell electoral del PP a l'Ajuntament de Calvià. | Arxiu

TW
3

José Manuel Ruiz, actual director general d'IB3, serà qui molt probablement encapçali el cartell electoral del PP a l'Ajuntament de Calvià en els comicis municipals del pròxim mes de maig. El consens per substituir a l'actual batle, Manuel Onieva, és molt ample.

Ruiz ha passat, en poques hores, d'estar pràcticament descartat com a possible candidat a la batlia, a perfilar-se com el màxim, sinó únic, favorit a aconseguir-la. Aquest escenari es consolida plenament després que divendres el gerent local del partit i de l'empresa pública Calvià 2000 i la tinent d'alcalde Cristina Tugores renunciassin a postular-se.

Consens
Els candidats que han renunciat a presentar-se donen el seu suport a Ruiz. El consens és molt ampli, però no total. L'edil Esperança Català, segons sembla, manté la seva intenció de lluitar per convertir-se en candidata. Tanmateix, els suports amb què compta, més enllà del gerent de l'Ajuntament de Calvià, Víctor Fernández, són més aviat escassos, sobretot en comparació als que té Ruiz.