La Conselleria d'Educació a l'última Mesa Sectorial d'aquest dimecres per parlar sobre el Pacte d'estabilitat ha decidit inlcuir en el document punts de la vaga educativa que han estat objecte de discussió durant tot el curs. Educació ha 'colat' a l'acord, amb el vistiplau d'Anpe i de l'STEI-i que sí signaran aquest dijous formalment el document, un apartat que fins ara no s'havia contemplat, el de vincular el pacte amb els canvis sociolaborals dels docents interins.
El document “Pacte d'Estabilitat dels funcionaris interins i propostes de millores sociolaborals del personal docent no universitari”, que FECCOO i UGT no han volgut acceptar, entre d'altres, perquè suposa un greuge comparatiu cap al col·lectiu no interí i impedeix als mateixos interins que hagin d'assumir les places TIL (B2) que no podran optar a formar part del Pacte d'Estabilitat.
Les mesures sociolaborals estan incloses a la convocatòria de vaga i és per això que s'han de discutir en aquest context i no vincular a la redacció d'un nou pacte com ha fet Educació per poder parlar de què les negociacions del conflicte educatiu “estan en un bon camí per arribar a acords”, com ha declarat la consellera Joana Maria Camps. El secretari general de CCOO, Toni Baos, ha parlat de “xantatge” perquè vincula la signatura del pacte a temes sociolaborals que no tenien res a veure amb la negociació de les 1.400 places d'estabilitat.
Educació 'cola' al Pacte d'Estabilitat punts de la vaga educativa
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Llegint el document del pacte, m'es impossible detectar-hi res que atanyi als comitès de vaga.
Què vols dir que en Biel Caldentey es farà enrere? No ho crec, però tant de bo.
Veig molts d'atacs a l'STEI quan encara no s'ha signat res, quan encara no s'ha analitzat allò que es pugui signar, me sembla que hi ha molta gent desinformada i/o manipulada. Jo faig comptes esperar per poder analitzar què és allò que se signa, abans d'opinar.
En una assemblea docent un exsindicaliste de l'stei ja va alertar, molt emocionalment, sobre les maneres de fer del sindicat. Amb aquesta rúbrica l'assemblea queda tocada i l'stei torna a agafar protagonisme. Jo no pag a traïdors, i tu?
La propera vegada a l'Stei el votarà na Rita la pentinadora.
Si jo fos en Bielet o na Maria Antònia passaria pel centre on estic destinat a fer les desiderates, ja que el novembre quan hi hagi eleccions sindicals tothom recordarà el que han fet.
Ja vos hi han duit a escoltar el sermó. Vet aquí per què no volien negociar amb l'assemblea de docents. Això no s'ho haguessin deixat colar.
L'Stei ja hauria signat fa estona el que fos.
L,ESTEI ja es un sindicat vertical
Estimats redactors del Balears: Vvoleu acabar de cometre una espanyolada que la gent no diu mai? "Els sindicats sí signaran" ha d'esser "Els sindicats sí que signaran". "Ell sí hi anirà" ha d'esser "ell sí que hi anirà". Flac servei a la llengua, de fer els possibles per ficar-nos espanyolades amb calçador.