Aquestes són algunes de les vivències que explica al llibre 'Mi claustro es el mundo', que ha vingut a presentar a Mallorca.
Ha patit censura per dir obertament el que pensa sobre temes controvertits per l'Església?
Amb el papa Francesc s'ha acabat el temps de la prohibició de la gent que es dedicava a controlar la fe dels altres. Abans que hi hagués l'actual papa, el bisbe d'Oviedo va prohibir unes conferències i jo em vaig retirar.
El papa diu que el celibat no és un dogma de fe i que es podria revisar aquesta qüestió.
El celibat en el cas dels capellans hauria de ser una qüestió opcional. Crec que l'església ho ha de revisar. L'opció de la vida matrimonial és un dels dons més grans i renunciar a això per restar disponible és difícil.
La manca de nous religiosos no té res a veure en aquest replantejament?
Ja ve de fa molt temps, molta gent ja ho plantejava. Des del començament no era així, el papa Pere estava casat i tenim papes que tenien la seva dona. Després per un tema econòmic es va imposar el celibat.
Podríem tornar a tenir un papa casat?
Jo penso que sí, però per exemple a l'Església Maronita són catòlics i es poden casar, però si són bisbes no. El papa és positiu que sigui cèlibe en el sentit de què està totalment alliberat.
De no ser monja a què s'hauria dedicat?
A estar al costat de la gent com hi estic. La meva vocació de petita era aquesta. Pensava que faria la meva família, tenia un nòvio i vaig optar per la vida religiosa perquè em fascinava la vida de Jesús i veia a les monges que eren felices.
Dóna suport al procés sobiranista de Catalunya?
El gran pecat de Rajoy és no voler escoltar, s'ha de fer la consulta, després ja en parlarem. No podem no escoltar perquè estem pujats a una majoria absoluta i intenten humiliar els altres. Amb aquestes Eleccions Europees no han pres nota. Penso que hem d'anar a votar i hi aniré, crec que en general la resposta serà “sí, sí”. Espanya és una fàbrica d'independentistes.
Com veu les formacions polítiques emergents com Podemos?
Em va escriure Pablo Iglesias per Twitter que em demanava que tinguéssim un canvi d'impressions perquè sintonitzàvem molt. No he vist el seu programa però recull la indignació de la gent.
Com valora el conflicte educatiu que s'arrossega a Balears?
Han volgut començar amb l'anglès i amb ximpleries per arraconar el català a l'escola. Recordo unes declaracions d'una diputada que deien que es podia aprendre amb Power Point. El que hi ha és una persecució encoberta, que crec que és descoberta, pel català. S'ha de respectar un poble i el seu tarannà, però les coses canviaran per la tossuderia de la història.
Quina opinió li mereix la vaga de fam de Jaume Sastre?
Quan hi ha un tema d'una injustícia, parlem de dejuni evangèlic, com diu Pere Casaldàliga. No és només una vaga de fam és una opció de justícia evangèlica.
26 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Després de "Es forastrer s'apren mirant sa tv" de T. Nadal i "A tope con la camiseta verda" de Chenoa arriba...."Anglés i ximplaries" de Sor Lucia. Esperam amb ansia es pròxim capítol des culebron des docents de les tenebres.
Almenys tenim algú de qui fer ressó del que diu...: menciona'm algun intel·lectual, professional, institució... actual i de reconegut prestigi que estigui a favor o argumenti raonadament els beneficis del TIL, per exemple. D'altra banda ens critiques d'incoherència. Et recomanaria que revisessis el significat d'aquesta paraula al diccionari. És perfectament normal està d'acord amb una persona en un tema, i en un altre està completament en desacord. Això no és incoherència, és diversitat, una altra paraula que hauries de repassar. I si no t'agraden les "plataformas eminentemente republicanas, nacionalistas y de izquierdas" (que ja em diràs què és exactament...), tens altres plataformes on segur que trobaràs comentaris i opinions del teu gust.
@Catalineta Otra que no se entera. Que no tengo nada que decir sobre la monja. Que me parece cojonudo lo que haga o diga la monja. El tema es QUIÉN da eco a las palabras de la monja. Fuiste al mismo colegio que TSF?
@SI-SI # Mira SI ets xArEc que, fins i tot Quan(-t) fas ACUDITS, FAS pena. Descansa i recuperAràs forCes.... de res. Aprende a escribir la lengua que tanto amas, das un poco de vergüenza ajena. De nada.
Aquesta monja, com na Teresa Forcades, són un exemple per a tothom. Les monges han esta moltes vegades el suport de l'Església sense que ningú se n'adonàs. Elles eren fortes i intel·ligents però discretes i sempre en un segon pla. Ara han pogut sortir a la llum i expressar el que pensen des de la seva experiència i coneixements. Tenen tot el dret a opinar i a donar a conèixer la seva opinió. Tenen tot el dret de lluitar per allò en què creuen i per aquells que més ho necessiten. A mi em semblen dues dones extraordinàries. Respecte a l'ensenyament de l'anglès, no hauria de ser un entrabanc per aprendre la nostra llengua i més que implantar un TIL que no serveis per a res s'hauria d'ensenyar l'anglès amb molt més mitjans. Com volen suposar que "tots" els al·lots i al·lotes aprendran anglès en classes de 30 persones? Amb mitjans audiovisuals i interactius molt limitats? Sense pràctiques amb persones natives? Sense possibilitat d'anar a colònes subvencionades? Fent assignatures an anglès amb professorat que, com a màxim té un B2 d'anglès? Fent aquestes classes en català o en castellà perquè els/les alumnes no ho entenen en anglès? I ja no dic res més del català. Aquests comentaristes que no poden consentir que una persona com Sor Llucia defensi el dret del nostre poble a lluitar per la nostra llengua perquè consideren que no hi te res a veure, què vol dir això? que cadascú només pot opinar i defensar "lo seu"? no es pot ser solidari? s'ha de destruir tot el que sigui minoritarI? tot allò que no és el que nosaltres particularment volem?
@ Biodragus Mira que ets xerac, que fins i tot cuant fas xistes, dones pena, descansa i recupereràs forses.... de res.
ché, monjita , estas muy lejos de casa. Andate a cataluña a romperle las pelotas a los catalanes
@calamardo: Manresa i Palma són dues ciutats de la nació catalana; per tant, totes dues tenen el català com a llengua nacional i la cultura catalana n'és la cultura nacional. És normal que qualcú que viu a Manresa -encara que hagi nascut a l'Argentina- estigui molt més ben informat de la nostra situació lingüística que no tu respecte del "procés d´aparellament dels cangurs" d'Austràlia.
@ Rafa: i tu compra´t un diari, panforasterista!
@Biodramina, abans d'opinar del que diu o diria sor Lucia, llegeix una mica sobre ella. http://infocatolica.com/?t=noticia&cod=19779.