Vista aèria de la zona humida de les Fontanelles on s'hi construeix un complex comercial. | J. Morey
El grup del Parlament Europeu en què s'integra Esquerra Republicana, Verds-Aliança Lliure Europea, ha instat a la Comissió a declarar la zona humida de les Fontanelles de Palma com a Lloc d'Interès Comunitari (LIC) i Zona d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA).
A través d'una pregunta formulada pel diputat d'Aralar Iñaki Irazabalbeitia, el grup ecologista i sobiranista de la cambra europea sol·licita a la Comissió que es protegeixi la darrera zona humida de Ciutat integrant-la a la Xarxa Natura 2000.
Miquel Àngel Sureda, candidat illenc d'Esquerra Republicana per a les eleccions europees, assegura que en la iniciativa es posa èmfasi que les Fontanelles és “probablement la mostra d'estepa salina mediterrània més extensa, continuada i, fins ara, més ben conservada de tot l'Arxipèlag”.
A més, segons Sureda, en la justificació de la pregunta es recalca que aquest espai natural acull diverses espècies d'aus protegides “que ara es troben més amenaçades pel projecte de construcció d'un centre comercial”.
Maltractament animal
D'altra banda, Esquerra Republicana ha registrat una proposta a l'Ajuntament d'Alcúdia per reclamar que el municipi sigui declarat lliure de maltractament animal. El partit, liderat per Joan Lladó, sol·licita acabar amb l’exhibició d’animals salvatges en els circs que es trobin de manera permanent o temporal al municipi i declarar Alcúdia municipi antitaurí.
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els del PP no poden consentir veure un espai natural o vert. Contenir-se per no destrossar la Natura, és superior a les seves forces i quan descobreixen un espai natural, inmediatament han de fer qualque cagada de ciment i formigó.
Esquerra va tenir la oportunitat en el segon pacte de govern, per a protegir-la i no ho va fer, és una pena, ara ja no quedarà res per protegir. Mallorca s'enfonsa a marxes forçades.
Esta "gente" que pide tanta proteccion,seguramente no vive por esta zona,en verano los mosquitos nos hacen la vida imposible,por el agua estancada que hay y el olor que produce es insoportable.