Imatge d'una classe de música. | PERE BOTA

TW
2

Els professionals de l'educació artística fan passes per salvaguardar la seva disciplina a les aules de les Illes. Aquests dies un grup de professors en representació de diversos col·lectius -Plataforma CREA, Fòrum Musicae, entre d’altres- s’han reunit amb la consellera d'Educació, Joana Maria Camps, el secretari autonòmic d’Educació, Guillem Estarellas, i la directora general d'Ordenació, Innovació i Formació Professional, Isabel Cerdà, per fer arribar el malestar del col·lectiu davant la retallada que preveu la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) d’aquests ensenyaments.

Recordem que amb la nova distribució horària pel curs que ve, basada en la LOMQE, tant l'Educació Artística com la Física passaran de 2,5 hores setmanals a només dues. Un dels punts criticats pels docents és el fet que la publicació dels esborranys dels currículums s'hagi produït "a tres dies de les vacances de Setmana Santa", i pel fet que el termini de presentació d’esmenes acabi el 24 d’abril, en plenes vacances escolars. El col·lectiu afirma, tanmateix, que ja estudien les possibles al·legacions al currículum de primària, publicat per la conselleria.

Notícies relacionades

Així mateix, els professors reclamaren en la reunió la presència i continuïtat dels seus ensenyaments a tota l’etapa educativa, un dels punts marcats al 'Manifest en defensa dels ensenyaments artístics', que també lliuraren a la conselleria.

Per part d'Educació, els responsables acceptaren rebre esmenes fins la reunió del Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB), que se celebrarà el mes de maig; també estudiaran l’exemple del País Valencià, on no s’han perdut hores d’artística, i en canvi, les han augmentat "fent arribar, amb garanties, a tot el col·lectiu l’esborrany del currículum autonòmic de secundària".