Més de 800 persones han recorregut els carrers de Palma reclamant "dignitat". | P. Bota
La 'Marxa per la dignitat', que mobilitza milers de ciutadans d'arreu de l'Estat, també ha recorregut aquest dissabte els carrers de Palma. Més de 800 persones han participat en la protesta, que ha sortit de la plaça de Cort fins arribar a Son Gotleu.
La protesta, que duia com a capçalera el lema de la concentració, ha volgut mostrar el rebuig a les polítiques econòmiques i socials del Govern Rajoy. De fet, molts ciutadans també han lluit pancartes individuals en contra de les retallades. A més, s'han pogut veure nombroses banderes republicanes, altres comunistes, i globus d'Esquerra Unida.
Entre els lemes més destacats s'han pogut escoltar consignes a favor del dret de les dones i en contra de la reforma de l'avortament del ministre Gallardón. A més, s'han pogut veure moltes camisetes verdes en defensa de l'ensenyament públic, així com representants del sector sanitari.
La marxa ha baixat per Avingudes fins arribar a la barriada de Son Gotleu, on s'ha llegit un manifest en defensa dels drets socials. El manifest ha reiterat l'oposició ciutadana al “pagament del deute, les retallades, la repressió i la corrupció”, defensant “l'ocupació digna, la renda bàsica, els drets socials i laborals, les llibertats democràtiques i la igualtat”. La Plataforma d'Afectats per les Hipoteques (PAH) ha valorat la protesta com tot un "èxit", el que demostra que “cada vegada més gent s'ha sumat a la lluita”.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Amb aquests dos comentaris de baix, encara hi ha qualcú que posi en dubte que aquests que vénen aqui a insultar-nos, no son els mateixos ultradretàns i falangistes de la bandera de l´àguila?
Banderes de la URSS.... El comunisme té millor premsa que el nazisme, pero en nombres per culpa del comunisme a la Xina i a la URSS van morir /es va liquidar més gent que la que provocà el nazisme....
Rojos, catalanistes i d'altra fauna fent un voltí per a dir: "Mireu-nos. Quan ens ajuntam, així mateix feim una mica d'embalum." Ni una sola bandera espanyola. És la prova del poc que els importa la crisi. Només cerquen pescar els vots necessaris per a sobreviure políticament.
Aquestas marxa (la de Palma) no ha estat bén organitzada: Gairebé no s´en ha parlat i si s´hagués fet l´horabaixa hauria participat molta més gent. Tots estam en contra de les retallades i del maltractament dels governs del PPcap a la ciutadania i bén organitzada, la manifestáció hauria estat molt més nombrosa. Així i tot, he vist a altres diaris que els fatxes estàn rabiosos, la qual cosa vol dir que ha anat bé.