Imatge de Bauzá aquest dimarts. | Pere Bota

TW
36

El president del Govern, José Ramón Bauzá, recuperat aquest dimarts de la malaltia que l'impedí ser a la sessió de la setmana passada del Parlament, ha defensat al Ple l'ensenyament de les dues llengües oficials de Balears i de l'anglès com a llengua estrangera i, encara que no ho comparteix, ha dit que respecta que MÉS posi la defensa de «la immersió lingüística del català de Barcelona» per davant de les modalitats pròpies de Balears, una cosa que ha deixat clar que ells no comparteixen.

El portaveu econacionalista a la Cambra, Biel Barceló, ha lamentat al seu torn que la plataforma pel pacte educatiu hagi donat per perduda l'actual legislatura. «Amb un govern com el seu, veuen que no és possible un pacte educatiu», ha dit Barceló a Bauzá, criticant l'aplicació del Tractament Integrat de Llengües (TIL).

En canvi, el cap del Govern ha manifestat que «el problema de l'educació no és exclusiu d'un col·lectiu, és un problema de tots».

Notícies relacionades

Anàlisi i solucions
En aquest sentit, Bauzá ha indicat que allò que cal fer en aquest moment és «analitzar les dades i cercar solucions». D'aquesta forma ha contestat el president a una pregunta formulada pel portaveu de MÉS, interessat a conèixer si el cap de l'Executiu considerava que els problemes de l'educació són culpa de l'educació pública, al mateix temps que ha titllat d'«irresponsable» la situació de comptar amb un president «que ataca els professors».

Segons ha destacat Bauzá referent a això, l'educatiu «no és un problema dels alumnes, dels professors o dels pares. És un problema de tots i per tant es tracta d'analitzar les dades i cercar solucions», ha remarcat.

Per contra, Barceló ha manifestat sense recursos adequats i sense cobrir les baixes no es pot solucionar el problema. «El que cal fer és reconèixer els mèrits dels professors de tota la comunitat educativa. En comptes d'això s'han obert expedients, se'ls ha insultat, i s'ha avivat el conflicte», ha censurat.

Finalment, Bauzá ha afegit que els percentatges de fracàs escolar i absentisme no són els mateixos en la pública que en la concertada, per la qual cosa caldrà veure per què ocorre això.