El Govern apunta que qui s'ha de reunir amb els docents és Camps
El president Bauzá, amb el ministre d'Educació a la recent convenció nacional del seu partit. | Efe
Palma03/02/14 0:00
El president del Govern, José Ramón Bauzá, ha indicat que no es reuneix amb el col·lectiu docent «perquè hi ha una persona encarregada d'aquesta responsabilitat», que és la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, Joana Maria Camps.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
InuTIL un, inuTIL l'altre, inuTILS els mitjancers de la Conselleria, tots repetint com lloros els mateixos arguments que no s'aguanten enlloc. I després de perdre el temps inuTILment, ara pensen a reunir-se. El TIL pensen fer-lo uTIL, però no saben perque.
Idò si és Camps la que s'ha de reunir amb els professors, que ho faci. El president no ho vol fer? I per què deu ser? Potser té por, por de ficar la pota, por de què quedi ben patent que no diu més que dois. La mateixa por que fa que no posi els peus pels pobles de Mallorca. Però no deia que era tan valent? "La mar en vol de valents"
Cap de f... demagog! Idò perquè no s'hi reuneix la consellera? El castellà ja el dominaven abans... parlat, que escrit no tant (de fet l'escrit el dominen millor els que dominen també el català parlat i escrit, o sigui, els que estudien i posen interès). És la nostra llengua la que no dominen tant, com es pot observar només de passejar per les escoles. I van, i li lleven hores! Vaja forma d'assegurar-ne l'aprenentatge, que ja coixejava degut a que el tema d'integració de nadius d'altres llengües no està del tot resolt sobretot perquè no hi dediquen prou recursos. Quant a l'anglès, si vols que el dominin primer convendria estàs socialment més usada, o sigui, posar-hi els dibuixos a la tele per exemple (cosa que no va voler amb l'excusa que no els entendrien). No val de res donar-hi les matemàtiques si no el domines prou com a instrument de comunicació, que no vol dir que el sapis escriure bé o conjugar perfectament, vol dir que t'hi sapis comunicar. I no entraré en reciclar al professorat amb un sistema com a mínim tan exigent com el que s'ha usat per reciclar en la nostra llengua als mateixos nadius d'ella, als quals no es considera aptes per donar classe en el seu propi idioma si no han passat per un seminari de llenguatge específic a més de l'examen de nivell C1. Però si són considerats aptes per impartir el que sigui en anglès, no nadiu en la grandíssima majoria, amb un B2 i sense cap seminari específic... eh? Però clar, formar el professorat també implica invertir-hi recursos econòmics, i això no! Volen "millorar el sistema educatiu" retallant pressupost... com es menja això? El que no sabran ara és matemàtiques. I l'anglès que aprendran... ja el veurem! De moment, només es frustren i es desmotiven encara més. Total, una monada!