El president del Govern, José Ramón Bauzá, ha indicat que no es reuneix amb el col·lectiu docent «perquè hi ha una persona encarregada d'aquesta responsabilitat», que és la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, Joana Maria Camps.
En roda de premsa en motiu de les Jornades Parlamentàries del seu grup polític i preguntat per les diferents peticions de reunió que li han formulat els docents i la comunitat educativa en general, el president autonòmic ha remès a la consellera i ha remarcat el seu «compromís clar amb la ciutadania» per canviar el sistema educatiu de les Illes, perquè és «una cosa que no funciona».
Així, ha remarcat la necessitat de millorar «les capacitats dels alumnes» i de fer-ho ja perquè «si no començam ara no ho podrem posar en pràctica mai».
«Volem assegurar a tots els nins que dominin les nostres dues llengües oficials» i que, a més, puguin accedir al coneixement d'una tercera llengua estrangera sense que això sigui «una qüestió de classes» i que no respongui únicament als alumnes que tenen capacitat econòmica per a accedir a classes privades.
Segons ha reiterat, no practicar un canvi en el sistema educatiu balear «seria una irresponsabilitat» i fer-ho és «un compromís que devem als ciutadans».
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
InuTIL un, inuTIL l'altre, inuTILS els mitjancers de la Conselleria, tots repetint com lloros els mateixos arguments que no s'aguanten enlloc. I després de perdre el temps inuTILment, ara pensen a reunir-se. El TIL pensen fer-lo uTIL, però no saben perque.
Idò si és Camps la que s'ha de reunir amb els professors, que ho faci. El president no ho vol fer? I per què deu ser? Potser té por, por de ficar la pota, por de què quedi ben patent que no diu més que dois. La mateixa por que fa que no posi els peus pels pobles de Mallorca. Però no deia que era tan valent? "La mar en vol de valents"
Cap de f... demagog! Idò perquè no s'hi reuneix la consellera? El castellà ja el dominaven abans... parlat, que escrit no tant (de fet l'escrit el dominen millor els que dominen també el català parlat i escrit, o sigui, els que estudien i posen interès). És la nostra llengua la que no dominen tant, com es pot observar només de passejar per les escoles. I van, i li lleven hores! Vaja forma d'assegurar-ne l'aprenentatge, que ja coixejava degut a que el tema d'integració de nadius d'altres llengües no està del tot resolt sobretot perquè no hi dediquen prou recursos. Quant a l'anglès, si vols que el dominin primer convendria estàs socialment més usada, o sigui, posar-hi els dibuixos a la tele per exemple (cosa que no va voler amb l'excusa que no els entendrien). No val de res donar-hi les matemàtiques si no el domines prou com a instrument de comunicació, que no vol dir que el sapis escriure bé o conjugar perfectament, vol dir que t'hi sapis comunicar. I no entraré en reciclar al professorat amb un sistema com a mínim tan exigent com el que s'ha usat per reciclar en la nostra llengua als mateixos nadius d'ella, als quals no es considera aptes per donar classe en el seu propi idioma si no han passat per un seminari de llenguatge específic a més de l'examen de nivell C1. Però si són considerats aptes per impartir el que sigui en anglès, no nadiu en la grandíssima majoria, amb un B2 i sense cap seminari específic... eh? Però clar, formar el professorat també implica invertir-hi recursos econòmics, i això no! Volen "millorar el sistema educatiu" retallant pressupost... com es menja això? El que no sabran ara és matemàtiques. I l'anglès que aprendran... ja el veurem! De moment, només es frustren i es desmotiven encara més. Total, una monada!