UGT rebutja la Llei de Símbols penjant la senyera a la seva seu de Palma

Les quatre barres, a l'entrada de la seu del sindicat a Palma. | UGT Balears

TW
9

La Comissió Executiva del sindicat UGT i els secretaris generals de les distintes Federacions han escenificat el rebuig «més absolut» a la Llei de Símbols del Govern, i ho han fet fotografiant-se davant la senyera que han col·locat a la façana de la seva seu de Palma, amb motiu de l'entrada en vigor de la polèmica norma.

UGT considera la Llei de Símbols «una reculada retrògrada que ataca la llibertat d'expressió» en un moment en el qual el Govern balear «vol eliminar qualsevol element simbòlic de protesta que mostri el descontentament ciutadà per les seves polítiques neoconsevadores».

Respecte a la prohibició dels llaços als centres educatius, l'organització sindical critica la intenció de l'Executiu autonòmic «de silenciar el malestar de la comunitat educativa, que planta cara a mesures constants de retallades i a imposicions pedagògiques caòtiques i de conseqüències molt negatives per a l'alumnat».

Confusió
«A l'anormal situació que es viu aquest curs als centres educatius s'afegeix ara una Llei de Símbols confusa que l'única cosa que fa palesa és que les banderes quadribarrades queden prohibides, però es poden col·locar llaços verds, roses o morats», ha afirmat UGT.

Per això, des de la central sindical animen els centres a continuar evidenciant «la ridiculesa d'aquesta norma registrant sol·licituds a l'Administració autonòmica per penjar qualsevol símbol amb motiu de festes o commemoracions de dates especialment rellevants de sensibilització social».

Finalment, des del sindicat s'ha encoratjat a tots aquells que se senten «agraviats» per la Llei de Símbols, «perquè mostrin el seu desacord lluint qualsevol element personal com llaços o bufandes amb les quatre barres».