TW
11

L'última entitat que ha comparegut en societat atacant la correcció de la llengua catalana pròpia de les Illes, a favor, suposadament, de la parla a peu de carrer de cada illa, 'Foment Cultural de ses Illes', emeté una nota en la qual manifestà que l'Ateneu de Maó, on s'havien presentat fa pocs dies, havia sofert "pressions" i "amenaces" provinents del "catalanisme radical" que tenien l'objectiu de boicotejar l'acte. Finalment aquest es realitzà, i hi assistiren devers un centenar de persones.

Seguint punt per punt la trajectòria de la revista cultural que posa per damunt de tot les modalitats insulars, TOC · TOC Balears, -que també denuncià en el seu moment l'intent de sabotatge de la seva presentació a Palma-, i amb la qual col·laboren estretament i es pot dir que guarden molta afinitat, expliquen que arribaren als organitzadors menorquins tota casta d'amenaces per part de "coneguts sectors" que volien que s'anul·làs la trobada.

Notícies relacionades

'Intencions totalitàries'
Segons afirma Foment Cultural, la responsable d'això és gent que demostra tenir "intencions totalitàries", creient que ells són "ets únics que tenen dret a emprar ses instal·lacions de s'emblemàtica entitat", a la direcció de la qual donen les gràcies per haver-se mantengut ferma.
Apunten que això fou així per mor dels principis que sempre han regit "l'esperit ateneista": "sa tolerància, es liberalisme i es respecte a totes ses idees que siguin expressades amb educació i de forma democràtica".

Recordem que entre els objectius confessats del Foment Cultural hi ha “dignificar sa nostra llengua i cultura, així com preservar i impulsar es nostros costums i tradicions”. Defensors del topònim 'Mahó', asseguren que “som conscients des perill que suposa per s'identitat balear tan sa castellanisació com sa substitució de ses nostres modalitats per un català estàndard que sentim ortopèdic”.

A més asseguren que “una de ses nostres prioritats serà reforçar sa massa social de sa nostra entitat i arribar an es poble, crear un moviment ciutadà que desperti sa consciència d'amics, coneguts, vesins i familiars”. L'entitat considera que Menorca és l'illa “on més ha arrelat està es catalanisme polític de Balears” i insten a conservar els topònims bilingües.

Presentacions a Eivissa i Ciutadella
Així mateix, des de Foment Cultural aprofiten per anar escalfant l'ambient de cara a la seva propera presentació, que en aquest cas serà el pròxim mes de febrer al Casino d'Eivissa. També preveuen organitzar un acte a Ciutadella, on podrien comptar amb la col·laboració d'un altre organisme de la mateixa corda, la Fundació Jaume III.