La Conselleria d'Educació ha suspès de sou i feina tres directors de Secundària per no voler aplicar el Decret de tractament integrat de llengües (TIL). Concretament, es tracta dels responsables de l'IES Joan Ramis i Ramis, IES Cap de Llevant i IES Pasqual Calbó i Caldès, tots ells de Maó.
Tal com informa el Govern, a través d'un comunicat, s'ha obert “un expedient disciplinari als directors dels tres centres per desobediència oberta a les ordres o instruccions d’un superior”.
Aquesta decisió du aparellada, segons Educació “una mesura cautelar de suspensió provisional de funcions i sou amb caràcter immediat”. La Conselleria assenyala que els directors, a més de ser funcionaris, en funció del seu càrrec, “són els representants de l’administració educativa als centres i tenen l’obligació de complir i fer complir la normativa vigent”.
Segons el comunicat, “ambdues mesures cerquen preservar l’estabilitat del sistema educatiu i els drets dels alumnes, que, en cap cas, es poden veure afectats per una situació generada per una minoria del professorat”. Els responsables dels tres instituts han estat suspesos de sou i feina per no fer cas de les esmenes presentades pel Departament d’Inspecció Educativa.
Els tres centres presentaren els seus propis projectes lingüístics acollint-se a l'article 20 del Decret si bé Inspecció els hi retornà amb unes observacions. Els directors, sempre segons fonts d'Educació, en comptes de refer els projectes lingüístics conforme a les instruccions d'Inspecció, decidiren tornar a presentar el mateix projecte sense fer cas de les al·legacions d'Inspecció.
A part de la sanció als directors, Educació ha decidit que als IES Joan Ramis i Ramis, Cap de Llevant i Pasqual Calbó i Caldès s'aplicaran els projectes lingüístics “rectificats pel departament esmentat i no aprovats pels consells escolars dels citats instituts, seran d’aplicació provisional per al curs 2013-14”.
La Conselleria d’Educació assegura que “vol evitar, amb aquesta decisió, la inseguretat jurídica que genera el fet que una minoria dels centres educatius balears no hagi aprovat el projecte lingüístic adient, com si ha fet, a hores d’ara, la gran majoria”.
Educació defensa que les urnes van votar per un sistema “trilingüe”
La Conselleria, per defensar-se de les acusacions que asseguren que no vol dialogar mai, diu mostrar-se “oberta al diàleg per aconseguir, entre tots, millorar el sistema educatiu, sempre sense sortir de la línia política aprovada majoritàriament a les urnes que aposta per una educació trilingüe”.
Enjoy your blog )
http://wmshkuctv.com my blog