Els sindicats STEI-i, FETE- UGTT i FE-CCOO preveuen que el el curs 2013-14 serà "conflictiu i anormal". Aquesta és la conclusió dels representats del professorat després de valorar com ha anat el curs 2012-13 i com es presenta el pròxim setembre amb l'entrada en vigor del Decret de Tractament de Llengües.
Els sindicats han recordat a través d'un comunicat que "deixam un curs 2012-13 amb 3 vagues a l'educació i 1 general; 2 manifestacions per l'educació i més de 10 concentracions al llarg d'aquests mesos. És per això que consideren que "el curs vinent pot ser decisiu en aquesta carrera de fons que amb una mà ens obliga a complir responsablement amb la nostra tasca docent i amb l'altre agafar la pancarta".
Sobre la manca de diàleg de la Conselleria d'Educació amb el sector, els sindicats asseguren que "hem exigit a la Conselleria un procés de negociació. És per a nosaltres una condició inexcusable i imprescindible l'ajornament de l'aplicació del Decret de Llengües pel caos organitzatiu que ja està generant i generarà a tota la comunitat educativa". A més, recorden la importància del restabliment de les plantilles i de la paga extra del 2012 i la substitució immediata de les baixes i garantia de l'estabilitat laboral dels interins. De no rectificar la Conselleria l'actual trajectòria, els tres sindicats ja han anunciat que el proper curs serà "anormal i conflictiu". Abans de reiniciar el curs lectiu el 13 de setembre ja han advertit que impulsaran assemblees entre els docents i els centres.
El més positiu
El més positiu del curs que ara s'acaba és que "des de l'inici fins al final hem estat capaços de mantenir la unitat d'acció que ens ha permès generar una lluita continuada i sostinguda en el temps. Així "hem demostrat que som un sector conscient de què les retalles, els ataca indiscriminats i el menyspreu d'aquest Govern cap al nostre sector, no ens divideix ni ens acovarda".
Sobre el futur que li espera al sector educatiu ho tenen clar. "El repte futur és claríssim. mantindrem la unitat i continuarem cercant formules de lluita que ens cohesionin, sumin i ens mantinguin forts", adverteixen.
S'ho tenen ben merescut. Molts de mestres es pensen que són ells qui han de fer política "educativa" i política "lingüística", Però això no és així. Si es volen dedicar a fer polítiques, el que han de fer és presentar-se a unes eleccions (amb el PSIB, Més, ERC, PSM, PI o EU) i maldar de ser elegits. Llavors sí podran fer política. Però des del centres educatius, així com des de la UIB, no han de fer política. A més, ni uns ni els altres estan en condicions de donar lliçons al Govern de res, en vista del fracàs col·lectiu que per a les Illes suposa l'actual sistema d'ensenyament vigent a les Illes. Els mestres haurien de fer més feina, plorar menys i fer-ho molt millor. No són conscients que són uns privilegiats, tot i pensar-se que són intocables. Ca barret! Fins aquí podíem arribar...
Dioclecià