Docents pel Sentit Comú ha decidit fer un estudi per conèixer els efectes que l'increment de ràtios a les aules està tenint als centres illencs i com podria agreujar encara més aquesta situació, l'entrada en vigor el pròxim curs del Decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL).
L'estudi d'opinió es farà durant aquest mes de juny entre els professors i professores de 1r d'ESO. L'objectiu és determinar els efectes reals que té la massificació a les aules sobre la qualitat de l'educació.
Tots aquells docents interessats en participar a l'enquesta que servirà per l'elaboració posterior de l'estudi, poden descarregar-se el qüestionari a través de www.docentspelsentitcomu.com, entrant a l'apartat "campanyes informatives".
A través de vint preguntes pretenen captar també quins són els ànims del professorat que haurà d'afrontar a partir del pròxim curs més canvis en el seu dia a dia. A una de les qüestions es planteja als docents si el Decret de Llengües "respon a criteris pedagògics i està feta des del coneixement de la realitat de l'educació".
Les respostes a triar són "sí, és una proposta realista i feta des del coneixement de la realitat educativa a partir de raonaments pedagògics sòlids" o "no, és una proposta improvisada, feta des del desconeixement de la realitat de l'educació i mancada de criteris pedagògics mínimament sòlids".
L'associació ha decidit llançar l'enquesta només per professors de 1r d'ESO perquè serà el primer curs de Secundària que haurà d'enfrontar el curs 2013-14 a l'aplicació del Decret de Llengües.
Des de l'associació expliquen que aquesta acció "té com a objectiu el de rebatre la informació aportada per la Conselleria i fer visible el que, entre nosaltres, pensam majoritàriament: que les retallades -en aquest cas l'augment de ràtios- estan afectant molt negativament la qualitat de l'educació i que el decret de TIL és inaplicable tal i com s'ha presentat per motius pedagògics i organitzatius".