A la nostra redacció ha arribat la carta d'Andreu Capó, un pare indignat i 'molt preocupat' per la normativa del trilingüisme que impulsa la conselleria d'Educació. Segons aquest pare, va adreçar el passat 29 de maig la missiva que més avall podeu llegir al correu electrònic de la conselleria, i a dia d'avui afirma que encara no ha rebut cap resposta.
El fet és agreujat perquè els responsables de comunicació del departament de Joana Maria Camps afirmen que contesten "totes les qüestions que els arriben en un temps màxim de deu hores".
«Hola.
Som un pare de família molt preocupat pel tema del TIL. Estic preocupat perquè enlloc he pogut trobar quina formació han rebut els docents perquè el meu fill pugui rebre classes en anglès. Segons he pogut llegir a la pàgina del Decret integrat de llengües:
"Com s'està preparant l'aplicació del projecte?
Durant el present curs, la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats ha format un total de 3.875 docents per poder dur a terme aquest projecte. Per una banda, ha preparat els docents per tal d'obtenir una certificació de nivell de l'Escola Oficial d'Idiomes i, per altra banda, ha impartit cursos destinats a professors que, tot i que ja disposaven de la titulació requerida per impartir una assignatura en anglès, necessitaven millorar la seva pràctica oral per tal d'actualitzar els seus coneixements".
M'agradaria que em contestassin a les següents preguntes:
Com ha preparat als docents per obtenir una certificació de nivell de l'Escola Oficial d'Idiomes?
M'agradaria saber els cursos en concret que s'han impartit als docents que han rebut aquesta formació?
La formació que s'ha donat a n'aquests docents, és formació d'anglès general o anglès de la seva matèria?
Quantes hores de formació han rebut aquests docents?
El Marc Europeu comú de referència per a les llengües diu: el nivell B2(nivell avançat) pot entendre la majoria de textos i mantenir converses amb fluïdesa sense esforços per part de l'interlocutor i el nivell c1 (nivell funcional): pot tenir èxit en gairebé tots els intercanvis comunicatius, entén el doble sentit i el rerefons cultural de l'idioma, pot treballar en la llengua estrangera.
Com pot treballar un docent amb el nivell B2 amb una llengua estrangera si per fer-lo ha de menester el C1 segons el Marc Europe?
A l'espera de la seva resposta, el saluda. Andreu Capó.».
Miren por donde, hace un tiempo escribí a la Conselleria para que la educación de mis hijos fuera en español y me pasaron por los morros la normalización linguística en catalán, gracias a la normativa Cañellas-Matas ¡¡ DEL PP!!, así que lo que le suceda a ese señor me deja totalmente indiferente.Por lo menos él tendrá la seguridad de que sus hijos serán educados en catalán.Que se lo coman con patatas fritas.