TW
13

La consellera d'Educació, Cultura i Universitats, Joana Maria Camps, ha ratificat aquest migdia que les línies mestres que guien l'acció del Govern en matèria d'ensenyament, i en especial el Decret de Llengües (TIL), no tenen marxa enrere.

Enmig d'un clima molt enrarit al si de les comunitats educatives, i especialment atiat per l'esmentada normativa, la consellera ha organitzat avui diverses trobades amb representants dels principals sindicats educatius de les Illes.

En el marc d'aquestes reunions, Camps ha deixat clar que "les grans línies educatives es marquen a les urnes i les vota el poble". "El poble balear va votar una determinada línia educativa, i ni jo ni ningú està legitimat per no aplicar-la. Dins aquesta línia educativa ens trobaran sempre amb les portes obertes", ha declarat.

Partint d'aquesta base, la consellera menorquina afirma que vol mantenir obert el diàleg. "Els sindicats sempre tindran el Govern del seu costat. Pel que faci falta, per lluitar pels drets dels treballadors, per les condicions de feina, per escoltar les inquietuds dels funcionaris docents, i per enriquir-nos entre tots per fer les coses millor. En això ens hi trobaran sempre".

Notícies relacionades

Camps ha reservat una hora per parlar amb cada sindicat. A les 12.30 hores era el torn de l'STEI, i en acabar, respectivament, la consellera ha rebut USO, FSIE, CCOO i UGT.

Rebuig a les acusacions del president

Per la seva banda, el sindicat STEI-i ha rebutjat aquest dimecres les afirmacions que realitzà ahir el president del Govern, José Ramón Bauzá, al ple del Parlament, en les quals identificava la immersió lingüística a les aules de les Illes com la causa del fracàs escolar dels estudiants.

En declaracions a la Cadena Ser, la portaveu del sindicat, Maria Antònia Font, ha manifestat que hi ha responsables molt més directes de l'abandonament prematur dels estudis, com per exemple una insuficient inversió, que a més s'ha vist agreujada per les retallades al sector.

Així mateix, en opinió de Font, el projecte de multilingüisme resultarà un "fracàs", perquè els centres educatius no estan preparats per a posar en marxa un canvi de model d'aquestes característiques.