càrrecs i activitats

Farmàcia Bauzá facturà el 143% per sobre de la mitjana el 2012

L’apotecaria del president cobrà a l’IB-Salut 1.051.426 €, quan el terme mitjà de les altres 356 oficines fou de 432.467 euros

L’apotecaria del president té molta clientela de la tercera edat.

TW
9

La farmàcia del president és una mina a l'hora de facturar a l'IB-Salut. L'any passat, amb Bauzá al Consolat, demanà cobrar al Govern un total d'1.051.426 euros per les receptes dependents del sistema públic de sanitat. La mitjana de les 356 apotecaries balears restants va ser de 432.467 euros. A això s'hi han d'afegir els beneficis de tots els productes venuts a l'apotecaria de Marratxí al marge del receptari públic mitjançant el negoci privat que envolta aquesta oficina i que despatxen amb CIF del president.

I si l'establiment que regenta José Ramón Bauzá al camí de Son Frau de Marratxí funciona de meravella pel que fa a la facturació amb l'IB-Salut, dependent del Govern, és perquè els clients estrella són els pensionistes.

La captació de clientela de la tercera edat ha estat una de les activitats més lucratives de la farmàcia, coincidint amb l'entrada en política del titular.

S'ha de pensar que a uns 400 metres es troba la residència de la tercera edat de Can Carbonell, impulsada i pagada per l'Executiu Matas el 2004 i de gestió privada. La residència es construí en un solar municipal quan José Ramón Bauzá era el tinent de batle d'Urbanisme del terme. No s'absentà del ple de Marratxí en què s'aprovà, encara que era un clar beneficari d'aquella operació.

Bauzá fou nomenat batle l'any 2005 amb l'absolut suport de Jaume Matas, president del PP balear. Aleshores va conjugar ser primera vara amb el fet de mantenir sota la seva responsabilitat directa el departament d'Urbanisme marratxiner. Aquell any entrà en funcionament Son Carbonell. De llavors ençà, es disparà el nombre de receptes despatxades a jubilats per part de l'oficina de farmàcia del camí de Son Frau, propietat de l'aleshores batle, que passà a cobrar també dedicació exclusiva municipal i que en els primers anys no nomenà substitut a l'apotecaria. Just ho féu quan li ho advertiren des de la Conselleria.

Notícies relacionades

El 2005, Farmàcia Bauzá va tramitar 19.472 receptes a pensionistes; el 2006 foren 22.099; l'any 2007 arribà a les 27.313; el 2008 pujà fins a les 27.833 receptes; el 2009 varen ser 28.688; el 2010 (any en què fou elegit president del PP) assolí les 35.080 receptes de pensionistes; el 2011, en què guanyà les eleccions a president, varen ser 37.074 i l'any passat se situaren en 32.706.

L'esquerra creu que una bona tallada d'aquesta facturació tan espectacular es deu a la presència propera de la residència de Son Carbonell. Però l'empresa que gestiona Son Carbonell, i que paga el Govern, en té altres arreu de Mallorca. El mercat sembla, en principi, molt sucós.

La diputada de MÉS Fina Santiago motrà ahir "disgust" per la qüestió de la farmàcia del president. "Cada cop està més clar que ens trobam davant una evident incompatibilitat que hauran de resoldre els tribunals". Per Santiago, "allò més preocupant és com actua Bauzá amb la qüestiò farmacèutica. Paga puntualment tota la facturació, sense demores. Això significa que s'abona a ell mateix, prova evident que no pot ser titular d'aquesta oficina i desenvolupar el càrrec de president".

Per contra, segons la diputada Santiago, "fa molts de mesos que el Govern de José Ramón Bauzá ha deixat de pagar la targeta bàsica, que afecta discapacitats i persones majors necessitades d'una atenció especial. No es pot admetre que mentre els farmacèutics no tenen cap dilació amb els pagaments de doblers públics, altres sectors socials moltíssim més necessitats quedin sense suports", hi va insistir.

L'afer de la farmàcia va en augment a mesura que es coneixen noves dades sobre el seu funcionament.