Els pares es podran declarar insubmisos al Decret de tractament integrat de llengües. El sindicat STEI-i ha aconseguit trobar la fórmula legal que podran fer servir els progenitors per evitar que els seus fills siguin obligats a rebre més hores de classe en castellà.
Concretament, els pares que ho vulguin, podran lliurar al centre o a la Conselleria d’Educació un document tipus que ha preparat el sindicat en què es diu que l’infant “no es presentarà a rebre docència en llengua (catalana, castellana o anglesa) d’aquesta disciplina acadèmica”. Seran els pares els qui hauran d’omplir els espais en blanc del document amb el nom de la llengua en què no volen rebre les assignatures.
La insubmissió es fa basant-se “en la legislació vigent, les recomanacions de la UIB i les demandes socials que afecten l’educació, amb l’empara de l’article 27.2 de la Constitució”. I és que aquest article que regula la llibertat d’ensenyament diu que “l’educació tindrà per objecte el ple desenvolupament de la personalitat humana en el respecte als principis democràtics de convivència i als drets i llibertats fonamentals”.
Després de l’elaboració d’aquest document per part dels serveis jurídics del sindicat, la pròxima passa serà presentar el document a altres agents de l’àmbit educatiu, com a la Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes (FAPA), la UIB, l’Associació de Directors de Secundària i l’OCB, per tal de cercar-ne la complicitat en l’afer.
En el text d’insubmissió també es demana a l’Administració que “reforci l’ensenyament del català perquè tot l’alumnat, en acabar l’escolarització obligatòria, tingui un bon coneixement de les dues llengües oficials”. El sindicat recordà davant d’aquesta acció que “la primera certesa que tenim és que els pares estan legitimats per protegir el dret a l’educació dels seus fills i filles que recull com a dret fonamental la Constitució espanyola”. I per això “l’STEI -i posarà a disposició dels pares, mares i tutors legals un full que argumenti la insubmissió per protegir el dret legítim dels seus fills i filles a una educació de qualitat”.
Els pares que podran declarar-se insubmisos seran els dels infants de primer curs de segon cicle (3 anys), de primer, tercer i cinquè de Primària i de 1r d’ESO, és a dir, els cursos on el decret ja s’implantarà el curs 2013-14. Amb aquest decret s’acabarà la possibilitat que els centres que ho vulguin facin immersió lingüística. La normativa obligarà a introduir el castellà i l’anglès a l’aula. Ara bé, els centres que vulguin desmarcar-se del que estableix el decret –és a dir, un 30% de l’ensenyament en català, un 30% en castellà, un 30% en anglès i un 10%a elecció del centre– hauran de presentar el projecte lingüístic a Educació i fer una consulta no vinculant a les famílies.
96 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els balears no som gonelles. Gonelles arruix, arruix: vaixell cap a Gonellalàndia!.
Ja està bé de ningunear sa nostra cultura, història, tradició i LLENGUA!!!. SOM BALEARS NO CATALANS
N'hi ha que acabaran malament si no prenen urgentment el medicament. Endavant Illes Balears! Endavant la nostra llengua catalana!
Fart de tot, una senyera, apart de ser bandera de Catalunya és sa bandera de sa cultura i llengua catalana, la pròpia de les Illes Balears, tal com diu l'estatut d'autonomia. PS: Me perdonanaràs, però encara no m'he après sa gramàtica baléà. Esper que m'entenguis igualment ;)
Es Mestres diuen que no se manipula als estudiants,i ses banderas que exhibeixen ha ses manifestaçiòns mostran lo contrari¿per que no se de ses Balears?...Ja esteim farts de mentidas.
El jueves pasado, el consejero de Cultura y Medios de Comunicación de la Generalitat catalana, Joan Manuel Tresserras, ofreció una rueda de prensa para informar del proyecto para estudiar los restos del monarca aragonés Pedro III 'el Grande'. En sus palabras, entre otros errores de grueso calibre, se refirió con frecuencia a 'Pere II' y a la 'Corona catalanoaragonesa', expresiones que han vuelto a avivar las llamas de una antigua polémica: la de la apropiación en Cataluña de símbolos y elementos aragoneses, desde el Aneto, definido con frecuencia como "el pico más alto de los Países Catalanes" hasta los bienes del Aragón Oriental. "No se puede faltar al respeto a la Historia de esa manera -subraya Buesa-. Cuando hablan de Corona catalanoaragonesa están mintiendo, esa denominación es un disparate. En la Península Ibérica solo existían dos Coronas, la de Castilla y la de Aragón. Es muy insultante el uso partidista de la Historia, y creo que los poderes aragoneses deberían ser muy duros con esto. Pero el fenómeno no es nuevo. Ya hace años se inventaron un Principado de Cataluña que tampoco existió".
SOM CATALANS, au, ja ho he dit, i m'he quedat ben a pler. Jo també crec que els que diuen que no som catalans insulars són uns traïdors a la nostra terra.
Es a dir que sa llibertat que es catalanistas negaven a nes pares Per. Triar sa educación amb sa llengo que volian, ara es s'arma que se empre Per. Sa insubmisio Visca sa contradiccio des catalanistas , no tenen Per. Avon agafarlos
NO SOM CATALANS, au, ja ho he dit, i m'he quedat ben a plè. Jo també crec que ès que se fan dir catalans insulars són un traidors a sa nostra terra.
Manifestau-vos per sa nostra terra i sa nostra varietat linguistica es Mallorqui i no és català ..(es doncs li guanya terrè a sa idò a passos engegantits i ningú mou un dit per evitar aquesta invasió silenciosa..) a Mallorca sa xerra sa nostra varietat és mallorquí genuí, Es nostre dret a dir alt i clar d'una punyetera vegada que Mallorca, Balears no són Catalunya i ni ho seran mai dels inventats i interessats països catalans .. es PPCC enfonsarien sa nostra economia, sa nostra llengua i cultura. ja està bé de tocar es collons això no és ca vostra catalans i Manifestau-vos per sa nostra terra i sa nostra varietat linguistica es Mallorqui i no és català ..(es doncs li guanya terrè a sa idò a passos engegantits i ningú mou un dit per evitar aquesta invasió silenciosa..) a Mallorca sa xerra sa nostra varietat és mallorquí genuí, Es nostre dret a dir alt i clar d'una punyetera vegada que Mallorca, Balears no són Catalunya i ni ho seran mai dels inventats i interessats països catalans .. es PPCC enfonsarien sa nostra economia, sa nostra llengua i cultura. Ja està bé de tocar es collons això no és ca vostra catalans i catalanistes traïdors mallorquins..renegats, barco que sou cuatre moixos ll!