Segons el comunicat en què informaren de la concertació, concretament serà una aula de Primària a cada centre "per garantir-hi la continuació d'escolarització dels alumnes que el curs 2012-2013 finalitzen l'Educació Infantil". Enguany és el primer curs que Educació havia concertat Infantil amb centres que separen per sexe, si bé a aquest cicle educatiu els infants encara no estan separats.
La Federació d'Educació de CCOO, present a la mesa d'ensenyament concertat on s'informà de les novetats per al pròxim curs, rebutjà que es destinin doblers públics "a la segregació educativa per sexes i l'adoctrinament". Al seu parer, "el Govern demostra que té doblers per utilitzar-los ideològicament i adoctrinar dins les aules". El sindicat puntualitzà que "encara que pareix que només dues aules al Parc Bit no suposen una excessiva significació econòmica, en realitat aquest acte obre, curs a curs, la concertació dels cicles d'Infantil, Primària i Secundària fins a arribar a 13 noves aules concertades".
L'STEI-i, també present a la mesa, explicà que aquest dilluns esperen poder donar ja una resposta jurídica de com actuaran davant del que és un fet inacceptable. Des del sindicat recordaren que a Galícia i a Andalusia hi ha sentències fermes que prohibeixen la concertació amb centres que separen per sexe.
Des de MÉS per Mallorca varen instar el president Bauzá i el conseller Bosch a "rectificar aquesta decisió". La coalició considera que la segregació a les aules, ja sigui per raons de sexe, ètnia o llengua, per exemple, és "absolutament inacceptable des del punt de vista democràtic i inclusiu".
29 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
i acabant el meu comentari anterior... I no només a la constitució (que vist com és no voldria dir gran cosa), si no a la carta magna de drets humans!
Au, ara a financiar escoles que segreguen per raó de sexe... però no tenim una constitució que diu que no es pot segregar per aquest motiu? Idò que fan les institucions públiques subvencionant això? VERGONYA!
Amb doblers públics, no s'ha de permetre això. Si volen segregar per sexes, que sigui 100% financiació privada!!!
Ara estic cosint un burka amb la bandera espanyola per a la meva nina. Crec que aquesta serà la propera llei d´en Wert, parapedagog de la espanya nasional, per els alumnes de les escoles que no vulguin separar per sexes..
@ Ropit: Perque els nens deixaven alçada la tapadora de l´excusat, però aquesta és una altra història. Jo vull educació segregada, però entre catalanoparlants i espanyolistes, i que la distància entre aules sigui la que separa Mallorca de la península.
La polèmica no està en separar infants per sexe, ja que són opcions i la gent pot accedir a les opcions responsablement en funció d'allò que cregui millor per a l'educació dels seus fills. La polèmica està en saber què s'ha de concertar o no amb doblers públics. I, en cas de concertar centres de titularitat privada, no fer-ho sense pactar unes condicions a complir.
Pedassos emigrant = gent de fora (otros lares) aqui forasters
Si Déu no separa per sexes (les mares poden parir bessons que han mantingut junts dins el seu ventre encara que siguin home-dona i els animals també poden fer-ho) per què un home mortal com tots els de l´Opus, per molt que es pensin que seran eterns s´atreveix a separar? Per què va contra la llei de la creació? Sempre he cregut que aquestes persones tenen un complex d´inferioritat i tenen por de les dones perquè n´hi ha de molt superiors a ells. I és l´única forma de controlar-les amb l´educació feta a mida.
Ýo quiero que mi hija vaya a un colegio concertado trilingüe para niñas castellanoparlantes en el que no se imparta educación para la ciudadania. [MODE IRONIC OFF]
A Joan Miró: Record que fa uns 30 anys, els alumnes i les alumnes del "Ramon Llull", mixt des de feia poc temps, votaren que TOTS els serveis de W.C. fossin UNISEX. Al cap d'un o dos anys, demanaren tornar com abans i feren marxa enrere. Ells mateixos! Perquè?