La directora general d'Economia i Estadística, Joana Aina Perelló, ha donat a conèixer avui en roda de premsa les dades d'atur de Balears de gener, i ha assenyalat que l'Executiu autonòmic és «més optimista que fa uns mesos» perquè l'atur es va «estabilitzant».
Perelló ha ressaltat que Balears és l'única comunitat on va baixar l'atur el gener quan habitualment en aquest mes sempre augmenta, i que és el tercer mes consecutiu en termes interanuals en el qual el nombre de desocupats disminueix.
«No parlem de tendència, veiem que s'està estabilitzant. Som més optimistes que fa un parell de mesos, però no parlem de canvi de tendència, som prudents perquè 95.000 persones a l'atur són moltes persones», ha apuntat Perelló, que ha emfatitzat que el Govern està treballant per a reduir el nombre de desocupats.
Per illes
Segons ha desgranat, l'atur a nivell interanual baixà a l'inici de 2013 a totes les illes, especialment a Formentera (-19,6 %), i menys a Menorca (-5,85 %), Mallorca (-3,21 %) i Eivissa (-2,73 %).
Així mateix, en referència a la disminució en l'afiliació a la Seguretat Social, Perelló ha explicat que es tracta d'una mitjana, mentre que l'atur es conta des de l'últim dia del mes. No obstant això, ha dit, s'està experimentant una tendència d'estabilització en la reducció del nombre d'afiliats.
En resposta a si aquesta diferència podria deure's a un augment de l'economia submergida, la directora d'Economia i Estadística ha respost que no hi ha dades que ho confirmin.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
La seguretat social va perdre 4.747 afiliats al mes de Gener, mala manera de reduïr l'atur...