El conseller de Turisme, Carlos Delgado, es reuní ahir amb la junta directiva de la Federació Hotelera. | Ferran Aguiló - P.B.

TW
3

Els hotelers troben a faltar mesures de reactivació econòmica que condueixin cap a una major competitivitat de les Balears. Així ho expressaren ahir al conseller de Turisme, Carlos Delgado, durant una trobada en el marc de l'assemblea ordinària del mes de desembre de la Federació Hotelera de Mallorca.

El vicepresident de la FEHM, José Antonio Fernández de Alarcón, va fer una dura crítica a la política fiscal de l'Executiu balear i central, ja que "fa perdre la competitivitat de les empreses" i, per això, advocà que aquesta política "ha de tenir un límit perquè les empreses puguin continuar existint". En aquest sentit, els hotelers demanaren al Govern "una agenda de creixement" que prevegi una eliminació de les subvencions i se centri en la necessitat d'augmentar els ingressos "mitjançant una major activitat, i no gràcies a més càrregues tributàries a les empreses".

No és la primera vegada que aquest sector mostra la seva disconformitat amb les mesures fiscals dels executius de Bauzá i Rajoy. Ja es mostraren contraris a la pujada de l'IVA, vigent des del setembre passat", i també s'han posicionat en contra dels nous tributs prevists per l'Executiu autonòmic, i també contra l'augment del cànon del sanejament d'aigua, que els afecta de ple.

No debades, els hotelers aprofitaren la trobada amb el conseller per sol·licitar una rebaixa d'impostos i mostraren la seva predisposició a col·laborar amb el Govern.

Notícies relacionades

Però aquesta no fou l'única qüestió que tractaren, ja que manifestaren preocupació davant la manca de connectivitat aèria els mesos d'hivern i reclamaren, una vegada més, la incorporació de criteris de gestió privada en la gestió pública d'AENA.

Més promoció de l'hivern illenc

El Govern balear realitzarà el 2013 107 accions de promoció turística, que tindran un cost total de 2,7 milions d'euros. L'any passat es feren només 22 accions, que costaren poc més d'1,5 milions d'euros, mentre que el 2009 el Govern destinà més de 7 milions a promocionar Balears a l'exterior. Així ho explicaren ahir el president Bauzá i el conseller de Turisme, Carlos Delgado, que presentaren el Pla de promoció per a 2013. "Fer més amb menys", assenyalà el cap de l'Executiu, mentre que Delgado destacà el "canvi d'estratègia" per adaptar-se a la nova realitat.

En aquest sentit, va subratllar la importància de promocionar el producte i vendre l'Arxipèlag els mesos d'hivern. "No serà fàcil, ja que hem d'invertir una tendència, però esperam veure resultats d'aquí a quatre o cinc hiverns", va assenyalar. El conseller també va destacar el fet que el pla promocional disposa del consens del sector privat i de cadascuna de les marques, que són les quatre illes i Palma.