La primera protesta dels professors arriba un mes i mig després que començassin les classes. Amb el lema "Retallen l'educació, retallen el nostre futur", tots els docents de les quatre illes estan convocats a concentrar-se en contra de les mesures aplicades pel Govern popular el pròxim dia 30 d'octubre.
Els professors de Mallorca es concentraran a les 18.30 hores a la plaça de Cort, els de Menorca i Eivissa ho faran a les 19 hores davant de les delegacions d'Educació i els de Formentera, a les 19 hores a la plaça de la Constitució.
La Junta de Personal Docent no Universitari -STEI-i, FE-UGT, FE-CCOO i ANFPE- entregà ahir a la Delegació del Govern el document en què comuniquen les concentracions. El col·lectiu de professors denuncia que, a part del deute que té la Conselleria amb els centres i que els obliga, entre d'altres, a racionalitzar el material didàctic, han d'impartir classe amb més alumnes per aula. Tanmateix, afegeixen que les seves reivindicacions no són únicament per la seva precarietat, sinó també perquè "els alumnes que tenim dins les aules n'esdevenen els principals perjudicats".
Educació evità la vaga d'inici de curs, prometent als sindicats que les plantilles no es retallarien tant com inicialment s'havia previst, si bé el temps passa i la situació empitjora. Per això, els sindicats han decidit "dir prou".
Per la Junta de Personal "les polítiques de retallades del govern central com i autonòmic han atacat i ataquen les condicions laborals del col·lectiu docent i de la qualitat educativa".
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Aquests sindicats ja no saben com disfressar la seva nul·la resistència front als atacs de l'educació pública. Vos varen oferir miques a l'estiu (la concentració d'entre 50 in 100 docents) a canvi de no convocar cap vaga i ho acceptareu. Ara ens veniu amb una ridícula concentració a l'horabaixa... porten anys carregant-se l'educació pública i vosaltres encara no heu tengut collons de convocar CAP vaga. Que vos quedi clar: SOU CÒMPLICES DEL DESMANTELLAMENT DE L'EDUCACIÓ PÚBLICA. A sobre heu desaprofitat ocasions importants com la del passat 22 de maig, quan hi havia convocada vaga d'educació a tot l'Estat espanyol. I què féreu vosaltres? ANAR A S'ESCORXADOR A CANTAR CANÇONS, A FER EL PARIPÉ. A tots els moviments socials que s'estan articulant en defensa de l'educació pública (Plataforma Crida, Mestres i professors pel català, Assemblea UIB, PUDUP-Illes, etc.) i al SEPC: no hem d'esperar que aquests ineptes cridin a la vaga. Ho podem fer nosaltres soles!! Aquests desmobilitzadors fa temps que s'han deslegitimitat solets!!! MENYS PARIPÉS I MÉS VAGUES!!!