Els extracomunitaris ja no han de passar una nit a la intempèrie fent coa per aconseguir un dels seixanta números que fins fa poc Registre Civil els facilitava cada dimecres. El sistema de cita prèvia per iniciar els tràmits de nacionalització per residència ha canviat i, segons els missers consultats, ha millorat.
L’advocada María del Carmen Serra afirma que “d’aquesta manera les màfies de les coes han finalitzat. Ara, per iniciar els tràmits basta enviar una carta en què es demana el torn al Registre”. La lletrada aconsella, però, que el document s’enviï per correu certificat i que es guardi el justificant de recepció.
El Registre, en un full informatiu, indica que la sol·licitud de cita prèvia s’haurà d’enviar només per correu. S’hi remetrà un sobre que, amb lletres majúscules i subratllades, posarà les paraules “Cita prèvia”. A dins, hi haurà l’imprès i la fotocòpia de la targeta de residència de l’interessat. No es podran entregar les cartes en persones, sols per correu.
Si l’interessat disposa d’un misser, en el sobre, davall els mots “Cita prèvia”, s’hi haurà d’escriure “Assistit”. A mesura que les cartes arriben al jutjat, es col·loquen en dipòsit i sense obrir a Secretaria i dues setmanes més tard, a les que compleixin els requisits, se’ls donarà l’anhelada cita per rigorós ordre de recepció.
La publicació del llistat
L’objectiu d’aquest canvi de sistema és, segons indica el mateix full informatiu, “garantir una correcta atenció i evitar possibles retards”.
La passa següent en tot el procés consisteix a publicar a la pàgina web www.sd-a.com/registrocivil/citaprevia.htm les cites que han estat assignades i que es poden consultar introduint el número de NIE del sol·licitant.
Serra assenyala que “publicar el llistat amb el dia i l’hora de visita de la cita per internet ha agilitat molt el procés. Vaig demanar hora per a un client el 19 de setembre i em van donar torn per al 2 d’octubre. És una sorpresa grata, perquè abans podia arribar a caducar la documentació de l’estranger mentre esperava el seu torn. Caduca als tres mesos”.
Cal recordar que alguns advocats de Palma van presentar una queixa formal davant el jutge encarregat del Registre Civil pel sistema de cita prèvia anterior que s’emprava amb els immigrants. Fins i tot afirmaren que era “absurd”. Finalment, sembla que els han fet cas.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
També trob que no se ha de regalar el dret de residència dels estranger extracomunitaris, jo posaria una tarifa de 16.000 euros per any i persona. Tal vegada ja que Balears ès molt apreada pujaria la tarifa fins a 30.000 euros. Poder residir on era el millor lloc del món gratuïtament se ha de acabar, que ho paguin.
Diu: "A mesura que la cartes arriben ...." se hauria de ordenar por la data de la carta i no per la arribada de la carta.