Tot plegat provocà que ahir mateix el vicepresident econòmic, Pep Ignasi Aguiló, consideràs que la inversió prevista "no és acceptable" i anunciàs que l'Executiu n'exigirà "una rectificació" a través d'esmenes del PPen la tramitació a les Corts. El responsable econòmic defensà que, almenys, s'hauria d'haver mantingut la inversió d'enguany i recalcà que Balears té "necessitats" i els ciutadans es mereixen ser tractats d'una altra manera. Aguiló, però, reconegué que allò que fa més mal és que Balears sigui, darrere Navarra, la comunitat on més cau la inversió de l'Estat. Pel diputat del PSIB, Pablo Martín, Balears "ha deixat d'existir per l'Estat" i s'ha demostrat que el president José Ramón Bauzá "no pinta res" davant Madrid.
La inversió de l'Estat a Balears cau de manera espectacular per segon any consecutiu i passa a suposar ara el 0,7% del pressupost. Davalla bàsicament per l'aturada de les actuacions en ports i aeroports. AENA, per exemple, hi invertirà 20,12 milions, un 68,98% menys que enguany. I Ports de l'Estat i l'Autoritat Portuària disposaran de 38,06 milions, un 35,28% menys.
Al marge de les inversions directes, es retallen les que arriben via conveni. El del tren, que era de set milions, serà ara de 3,9. Els de carreteres també minven. Si el de Mallorca puja enguany a 24,7 milions, per al vinent se'n preveuen 19,3. A Menorca arribaran 3,5 milions i a Eivissa, 3,1.
Amb tot, els pressuposts inclouen elements positius per a Balears. Un d'ells és el manteniment del descompte del 50% que tenen els residents per volar, malgrat que l'aportació de l'Estat a aquesta subvenció cau 13 milions. Tot i això, el pressupost preveu ampliar el descompte als immigrants de fora de la UE "residents de llarga durada", que fins ara no se'n beneficiaven, i a familiars de residents que siguin de la UE. Ho justifica com una adaptació a la normativa comunitària.
58 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Per què només ens prenen i malbaraten coses bones? Que expoliïn en bauzá i cia. si tenen coions Vatuadéu. Aquí necessitam assumir q ens han adoctrinat per ser sumissos i per menysprear sa catalanitat (negar sa pròpia i malpensar de sa resta), i hem d'actuar en conseqüència. Es temps son greus I vindran grans canvis. Parem orella I comencem a xerrar clar (amb respecte xò sense callar), i comprovarem que cada dia hi ha més gent que ho va assimilant.
Els de Nuevas Generaciones faran un video de l'expoli fiscal que pateixen els Illencs?
Ara, aquest "fenómeno" parla d'esmenes. Hem de seguir el tràmit parlamentari, perquè dubto que facin esmenes i si les fan, també dubto que els diputats del PP balear fins i tot les votin....per suposat que els altres companys del PP no les aprovaran. Això és traïció!
Bauçà, Bauçà, perquè ens la fas tan grossa? -És per castellanitzar-vos i fer que vos puguin robar millor, Caputxeta Mallorquina! Aquestes són les seves funcions, i tret d'això no pinta res. No només els que l'han votat en tenen la culpa, sino sobretot tots aquells que estan en contra del que fa però no obstant continuen militant a les seves files pensant potser que poden canviar la natura del llop.
L'únic que volen en BauÇà i la seva quadrilla és castellanitzar les Illes Balears i que els empresaris madrilenys controlin l'economia illenca. Qui ha votat PP és el responsable de tot plegat.
En Baussà ha traït el seu poble, ha ajudat a l'expoli. Ens ha ofegat a tots i, com a recompensa, Madrid encara ens ofega més. No té dignitat ni com a política ni com a persona. És una "piltrafa", un paràsit que ens ha xuclat la sang i ara deixa que ens la xuclin els de Madrid. És una vergonya: mentre les altres comunitats autònomes reben més diners nosaltres encara acceptam i rebem gent d'aquestes comunitats autònomes que vénen a fer feina aquí i se'n duen els diners allà. Mentrestant els nostres joves, i especialment si han estudiat una carrera, han de sortir d'Espanya si volen tenir feina.
A on son els Gonelles i Circuleros que apareixen opinant a totes les noticies per emprenyar al personal. ¿No tenen res a dir? Deuen estar bocabadada mentres els seus els pixen dins la boca i clar, no poden parlar.
Aquí ho tenim: quant més llepaculs, menys pressupost.
Què és allò que no poden sofrir? Què és allò que més temen? Que recuperem el sentit de pertinença a la nació catalana. Idò, ja sabem què hem de fer per tal que els espanyols comencin a respectar-nos i no ens considerin i ens tractin com traïdors, no a la seva, sinó a la nostra pàtria.
Esta clar, les Illes Balears són una colonia del Regne d'Espanya i tambè tenen un virrei.