En motiu d'aquesta dada, amb la qual ha respost a una pregunta del diputat socialista Antonio Diéguez, Aguiló ha defensat que "les coses s'estan fent bé".
"És evident que venim d'una situació terrible i dificilíssima, probablement la pitjor de la història, però les coses estan canviant encara que costi canviar-les", ha afirmat el vicepresident.
El diputat socialista ha atribuït la situació de les finances a la millora del sistema de finançament autonòmic aprovat per l'anterior Govern central, que ha suposat un increment dels recursos per a les Balears de 532 milions d'euros en la liquidació de 2009, "un 39,5% més que abans", ha afirmat.
Diéguez ha acusat Aguiló d'aconseguir millorar les finances "gràcies a retardar despeses, avançar ingressos i sobretot maquillar" i li ha demanat "que lluiti contra la pobresa i no contra els pobres com fins ara".
D'altra banda, el vicepresident ha defensat l'apujada de l'IVA aprovada pel Govern central i que va entrar en vigor l'1 de setembre, perquè accelerarà segons ha dit el control del dèficit públic.
Aguiló ha assegurat que el control del dèficit públic és el principal objectiu per millorar la situació de l'economia i aconseguir-ho "passa pel control de la despesa i, mentrestant, una pujada provisional d'impostos sempre pot servir per donar-se més pressa en la consecució d'aquests objectius".
El vicepresident ha atribuït la necessitat de pujar l'IVA a "polítiques de governs anteriors que no van voler reconèixer la realitat i ara no queda més remei que equilibrar els comptes públics".
Millorar l'ocupació
Aguiló ha respost també a una pregunta de la diputada socialista Joana Barceló sobre les mesures que adoptarà el Govern per millorar l'ocupació i ha dit que les dades de l'atur són a les Balears "les millors de l'Estat espanyol amb diferència".
Barceló ha assegurat que "de tots els indicadors laborals del segon trimestre a les Balears, cap d'ells no és positiu".
"La primera mesura és deixar a una banda la política que vostè va fer de crear llocs de treball que no ho eren", li ha dit Aguiló a l'exconsellera de Treball.
El vicepresident ha criticat així la "lleu remuntada a l'ocupació" registrada el 2011, durant el govern del PSIB i Bloc per Mallorca, ja que l'ha atribuït a una elevació de la despesa pública i ha dit que "era ocupació subvencionada".
Aguiló ha aportat dades relatives als expedients de regulació d'ocupació (ERO) i ha dit que si el 2011 van afectar 1.443 treballadors, en el mateix període de 2012 n'han afectat just 1.075. "No podem estar satisfets però estam donant els passos cap al camí adequat", ha afirmat.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Parece que empezamos a salir del pozo en que nos metieron los del pacto de retroceso
Crec que és a final d'any que s'han de passar comptes, l'hivern pot ser molt cru. A més, esper que aquest increment de doblers recaptats serveixin per a crear llocs de feina, de moment no es veu.