Durant la mesa sectorial d'ahir, la Junta de Personal l'abandonà després d'escoltar quaranta-cinc minuts l'Administració, perquè aquesta no acceptà negociar durant la reunió el tema de les quotes de professorat per al pròxim curs 2012-13. Amb tot, la directora general de Recursos Humans, Margalida G. Pizá, i la directora general de Planificació, Inspecció i Infraestructures educatives, María de las Mercedes Celeste, els convidaren a parlar-ne en una altra reunió aquest divendres. Els sindicats demanaren a les representants si a la nova trobada podrien "negociar" i els asseguraren que només seria un encontre informatiu. Davant d'aquesta situació, els sindicats decidiren abandonar la mesa, ja que no és la primera vegada que la Conselleria es nega a negociar i només pretén informar de les seves accions ja consumades.
La presidenta de la Junta de Personal Docent no Universitari, Maria Antònia Font, explicà que "només obtenim la informació de quines són les intencions de la Conselleria el pròxim curs a través dels centres. Educació hauria de saber que per llei cal negociar a mesa".
Font assenyalà que la vaga, "que encara no té data", la convocam perquè "volem fer bé la nostra feina i no ens deixen negociar res", i afegí que això que fan "no té nom". El president d'ANPE, Antoni Martorell, apuntà que convoquen l'aturada perquè "en comptes de negociar fan meses informatives". A més, comentà que "haurem de fer assemblees com la de l'IES Marratxí, en què puguem escoltar què opina el professorat".
La secretària general de Fete-UGT, Carme Santamaria, comentà que "no hem tingut més remei que aixecar-nos i partir. Nosaltres som aquí per exigir a l'Administració i ells no ho volen".
Des de la Junta insistiren que "Educació aplica la normativa a cop de decret sense cap tipus de comunicació prèvia i que, en aquestes altures de curs, ha trencat tots els ponts de diàleg possibles". El conseller ha parlat d'un 5% de reducció de professorat, que afectarà el col·lectiu de persones interines, però els sindicats han constatat que la reducció superarà el 30% .
Ara, la Junta de Personal Docent treballarà per cercar consens amb la resta de la comunitat educativa, és a dir, pares, alumnes i professors, per tal de poder tirar endavant una convocatòria de vaga conjunta.
Bosch respon a la vaga
El conseller d'Educació, Rafel Bosch, assegurà ahir que "aixecar-se d'una mesa no vol dir una convocatòria de vaga". Segons el responsable d'Educació, "alguns sindicats ja han desmentit que això sigui cert". El conseller defensà que "les meses de negociació estan obertes i que no hi ha convocatòria d'aturada". Bosch aprofità també per fer una crida a tots els sindicats per tornar-se a "asseure's" a parlar per una qüestió de "responsabilitat de tots".
35 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Per cert, jo veig ben normal que tots aquells als que el govern estreny amb la seva inoperància i fanatisme facin vaga, boicot i tot allò que els pugui oferir resistència. Al que pugui pensar que "retallen de per tot" i que per això hem de posar el cul més ample.... només li diré que retallen de per tot excepte dels seus sous... o hauriem de dir dels vostros?? Força als docents, resistència.
Per el bàmbol que scriu amb el nom de Picornell de part den Picornell de veres. No se que cerques posant un nom que no tens, supòs que confondre.... M'es igual, jo si vols puc canviar de nom. Pero t'he de dir que fent aquestes pardalades vos pensau esser uns grans "estrategas" quan realment només mostrau que sou tant curts o més del que lña resta de gent ja sap que sou. No crec que ralment vulguis debatre res, tant sols vols destruir opinions, per això vos "paguen", però per si un cas, la teva opinió no te le més mínim valor quan per fer-la coneixer utilitzes mètodes tant poc respectuosos, per no dir miserables. M'hauries de fer saber si penses deixar d'utilitzar el nom d ePicornell, jo ja aniré fent segons me responguis. Les demés coses que tenguis que dir, no m'interessen...
Amb les retallades hi haurà mestres de català fent matemàtiques, professors de plàstica fent naturals... I sí, PSOE, el teu nivell demostra que qualque cosa va fallar amb 45 alumnes per classe. De tota manera es nota que no tens punyetera idea de com és l'ensenyament avui en dia. Amb un mínim de 30 o 40 nacionalitats diferents dins les aules dels instituts (la majoria no saben ni el castellà i molts no han estat escolaritzats mai), nins de necessitats especials amb diferents problemàtiques físiques o psíquiques (abans no anaven a l'institut perquè no era obligatori), nins amb problemes socio-familiars greus (que abans tampoc no anaven a classe perque deixaven l'escola després de l'EGB), pares que demanen explicacions als mestres quan els seus fills són castigats o suspenen enlloc de demanar-les al nin i un món on el model de l'èxit és na Belén Esteban i els estudis no garanteixen una feina digna... res a veure amb la realitat de fa vint anys. En fi... no sé perquè m'hi esforç, segur que ets dels que pensen que ser professor és un "xollo" per les vacances. Ja saps que te toca fer, si tan bé vivim...
Ricki No te enfades hombrecillo. 35 son muchos? Planteate tu oficio entonces. En mis tiempos éramos 45 y ninguno salió idiota. Mucho cuento
Una pena la vaga, però sobretot una pena tenir uns governants tan ireesponsables que no donen altra via possible...
a Correo del Zar T'ho dic en castellà perque m'entenguis: LO QUE HAS ESCRITO ES UNA VERDADERA CHORRADA. No tens idea del què estàs dient. Com pots parlar d'imperialisme català dintre de la propia Catalunya?. A més. El Tribunal Suprem no té cap competència en anular un decret aprovat per un Parlament. A Això se li podria dir, i de ben cert que ho és, "dictadura". Ara imagina't que el Tribunal Suprem de les Illes Balears dictés una sentència fent cesar al Joserra. Seria legítim? Seria un atac a la soberania popular. En resum. El amb el que estàs escribint t'estàs retratant: ets el correo dels fascistes que tenim en el poder.
A veure si t?enteres gest, vaga es un dret que tenen tots els espanyols per defensar els nostres drets, vaga= vaos, el que vol dir es que tens un nivell intelectual molt baix, tal vegada es per això que et dona igual que els nostres nins no tenguin una educacio de qualitat. Que et penses que 35 alumnes per classe es tenir bona qualitat? o que si un docent es posa malalt no hi hagi un mestre que faci sa substituci'? es teu plantetjament es de riure, això indique la teva pobre educació!
Bakunin Si la teva ideología es com la teva firma anam arreglats. Ara no veus que als unics que fotran seran als nins i pares.. Al govern no el fotran mai Retallen de per tot com no vols que llevin interins si no les poden pagar? I als altres llocs? Policía, brigades, ajunt han llevat tot lo interi Que vols?
Si RETALLEN els serveis públics a les Illes Balears és per dues raons: 1. Per continuar enviant la major part dels imposts que pagam a fora. Han de mantenir les comunitats improductives d'Espanya, les que tradicionalment viuen sobretot del subsidi. Necessiten els doblers de comunitats productives com la nostra per fer-ho i, com que aquí votam partits sucursalistes de Madrid, ho fan sense cap problema, satisfets de complir amb els "jefes". 2. Per no haver-se de retallar res els polítics. PsoE i pp estan d'acord (aparentment semblen enemics) en dos punts fonamentals: el comentat abans i la intocabilitat de sous, dietes, pensions i despeses vinculades a polítics i partits. És per solucionar aquests dos problemes greus i que vénen d'enrere que hem de menester ACTUAR. La resta és seguir el joc als interessos contraris a les nostres illes.
@Picornell. Comprenc que el teu acarnissament contra els docents deu estar fonamentat en qüestions ideològiques, per la qual cosa sospit que comparteixes les tesis i totes les mesures econòmiques que pren el pp. Deus ser ric. Si a una societat li és ben igual que els seus mestres estiguin de vaga i que ja li vagi bé que els estudiants estiguin a l'escola jugant, demostra el valor que aquesta societat atorga a l'educacíó, la base per a les generacions futures. Cert que una vaga a l'ensenyament públic no té la mateixa repercussió que una vaga a sanitat o a l'hoteleria, per tant jo m'inclinaria que els mestres i professors, per tal de no regalar dies de sou a la Conselleria-pp amb una vaga, cercassin altres estratègies (que existeixen) per protestar contra les mesures que ha emprès la Conselleria-pp.