En tot cas, cal assenyalar que aquesta disminució del 8 per cent del trànsit aeri que supervisa el centre del control de Palma fa referència a les aeronaus que sobrevolen l'espai aeri de les Illes. Pel que fa al trànsit que es vigila des de la torre de control -avions que s'enlairen i aterren des de l'aeroport-, les previsions d'AENA són d'un descens -de juny a agost- del 4 per cent a Son Sant Joan, d'un 4 per cent a Menorca i d'una davallada del 8 per cent a Eivissa.
González subratllà que, malgrat aquest decreixement, les dades "no són dolentes" per a l'Arxipèlag, ja que estan per davall de la mitjana estatal, on es preveu una davallada del trànsit aeri superior al 8%. De fet, el mes d'abril el descens va ser del 18 per cent en el conjunt de l'Estat. "Fou un dels pitjors abrils dels darrers deu anys", puntualitzà el màxim responsable de Navegació Aèria a les Balears, Tomàs Ferrer.
Controladors
D'altra banda, González, que va accedir al càrrec actual el mes de març, explicà que ara a Balears hi ha un dèficit de controladors aeris al centre de control de Palma. Això no obstant, Navegació Aèria ha treballat per garantir la seguretat aquest estiu i que els temps de demora siguin els mínims, previst en 0,19 minuts per aeronau -que equival a uns 12 segons.
Ignacio González es referí a la problemàtica estatal de redistribució de controladors, per la qual cosa "cal trobar l'equilibri". En tot cas, no es pot solucionar d'un dia per l'altre, perquè "per treballar en un centre o un altre és necessari un període de formació". En el cas de Balears, la formació s'ha de dur a terme a l'estiu, mesos de més trànsit. Per això, aquest estiu encara no hi haurà els nous controladors necessaris, que ja estaran operatius el juny de 2013. En total, s'incorporaran 10 professionals al centre de control i quatre més a la torre de Palma.
Per a aquest estiu s'han pres una sèrie de "mesures operatives", com el desdoblament d'aerovies, amb la creació de vies noves de comunicació entre les Illes i la Península. A més, han "adequat l'oferta al perfil de la demanda" i han "ajustat els horaris dels controladors" per "adaptar els torns a la demanda real de trànsit".
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Quan els padrins i els repadrins emigraven, era lògic: hi havia fam, figues i poca cosa més, aquí. Però ara hi ha una altra situació de la qual no tenim els beneficis perquè se'n duen els guanys a fora. No tendríem per què emigrar. Però per això hem de deixar de donar els beneficis a l'Espanya centralista.
Aeroport de Palma: Un gran negoci per Extremadura.
Això s'enfonsa... haurem d'emigrar com els nostres repadrins i padrins ho van fer fa 100 anys.
El trànsit podria ser de una sola direcció. Que se´n tornàs tota aquesta colla de polítics forasters altra volta als sesus origens. Que hi quedaríem d´amples!