La nova variant permetrà desviar 4.000 vehicles que fins ara passaven pel nucli urbà de Portocristo en direcció a Portocolom cada dia. Fotos: G.Mas | Guillem Mas

TW
0

La nova variant de Portocristo ja està oberta al trànsit des d'ahir. D'aquesta manera, es compleix una de les promeses del Consell de Mallorca: l'obertura de la via abans de l'estiu, que té com a principal objectiu desviar part del trànsit que circulava pel nucli urbà de Portocristo i que s'havia intensificat amb la demolició del pont del Riuet. La presidenta insular, Maria Salom; el conseller insular d'Urbanisme i Territori, Mauricio Rovira; i el batle de Manacor, Antoni Pastor, inauguraren ahir l'obertura al trànsit de la variant, ja que la totalitat del projecte es finalitzarà passat l'estiu.

La variant té una longitud de dos quilòmetres i enllaça Portocristo amb la carretera de Portocolom i les zones costaneres d'aquest indret. Aquest tram suporta un trànsit diari de més de 4.000 vehicles, que a partir d'ara sortirà del centre urbà. Al llarg del traçat, la nova carretera inclou tres passos inferiors perquè hi passi la fauna de la zona i també per donar continuïtat a les finques.

Col·laboració

Salom manifestà que en aquest projecte s'ha treballat en "estreta col·laboració" amb l'Ajuntament de Manacor i els veïns. A més, recordà que quan assumiren la direcció del Consell, ara fa un any, "les obres estaven aturades i només s'havia executat un 24% del pressupost". En aquest sentit, el conseller d'Urbanisme i Territori subratllà que la variant és la primera carretera que s'obre a la circulació aquesta legislatura i destacà la "importància" del projecte per a Manacor, i especialment que es pogués obrir al trànsit abans de l'estiu. El batle, Antoni Pastor, es mostrà igualment satisfest pel fet que la variant ja sigui una realitat. "Des del primer dia, aquesta obra va ser una prioritat per al Consell de Mallorca. Gràcies, perquè els terminis s'han complit", manifestà.

En acabar l'estiu, el Consell preveu acabar l'actuació, a la qual manca incorporar la capa de rodolament definitiva, la senyalització horitzontal i totes les plantacions que integraran l'obra a l'entorn. Els laterals de la carretera també seran objecte de diverses millores, a favor de la seguretat de la via. El cost final del projecte serà de 4.713.731 euros. A més, s'estudia ara el cost de construir-hi un carril bici.